Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tarbijakaitseamet kogus trahvidena 300 000 krooni
Tarbijakaitseamet kontrollis septembri- ja oktoobrikuus kokku 693 kaubandus- ja teenindusettevõtet, kontrollimise põhjal määrati rahatrahve 311 585 krooni ulatuses 142 õigusrikkujale.
Tarbijad esitasid 312 avaldust, sh kaubanduse kohta 164 (52,5% üldarvust), millest 99 oli seotud tööstuskaupadega (jalatsid 19; kodutehnika 10; kütused ja määrdeained 6; rõivad ja muud tekstiiltooted 5; telefonid 5 jne). Toidukaupu puudutas 23 avaldust (sh alkohoolsete jookide kohta 8).
Teenuste kohta laekus 139 pretensiooni (44,5% üldarvust), millest 11 oli seotud ehitusteenustega; 6 keemilise puhastusega; 6 elektritöödega; 5 aga telefoniteenustega. Muud avaldused jagunesid väga erinevate valdkondade vahel.
Reklaami kohta laekus 9 avaldust, millest 3 puudutas eksitavat reklaami.
Tarbijakaitseameti info ja nõustamise telefonil 620 1707 selgitati 1734 tarbijale, kuidas kaitsta oma õigusi ning esitada pretensiooni teenuse või kauba müüjale. Kaupade ostuga kaasnenud arusaamatuste lahendamiseks pöördus infotelefonile 948 tarbijat. Valdavalt ei oldud rahul tööstuskaupade kvaliteediga (849), sealhulgas jalatsiprobleemidega pöörduti 137 korral. Tehnikakaupade garantiiga pöördus ametisse 107 tarbijat. Toidukaupadega oli probleeme 99 juhul.
Teenustega seoses helistati 375 korral, kusjuures 63 tarbijal oli probleeme kommunaalteenustega (küte, vesi jm). Teenindusettevõtete tööd (autoteenindus, turism, remondi- ja ehitustööd jne) puudutas 272 kõnet.