Erakondade valimisprogramme reklaamitakse valijatele üha enam kui tavalist kaupa.
Näiteks Reformierakond lubab netiküsitlusele tagasisidet andnud inimeste vahel välja loosida suure Sony värviteleviisori, kirjutab Eesti Päevaleht.
Reformierakond on koostanud veebiküsitluse tulumaksu alandamise kava kohta. Vastanute vahel loosib erakond välja kõrgema klassi Sony Wega Trinitroni värviteleri, mille hind on u 10 000 krooni.
Reformierakonna avalike suhete juht Triinu Rajasalu ütles, et küsitluse eesmärk on tutvustada erakonna kava alandada üksikisiku tulumaksu seniselt 26 protsendilt 20 protsendile ning saada kava kohta tagasidet. Küsitlus algas poolteist nädalat tagasi. Tänaseks on küsitlus jõudnud umbes 15 000 adressaadini. ?Tegemist on meie esimese veebiküsitlusega. Küll aga oleme teinud varem postiküsitlusi. Esimest korda väiksemas mahus enne kohalikke valimisi,? ütles Rajasalu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Res Publica volikogu esimees Urmas Reinsalu ütles, et meelelahutuse osa poliitikas on üha suurem nii mujal maailmas kui ka meil. Reinsalu sõnul pole meelelahutuslikku laadi valimisprogrammi müümises midagi halba. Tema sõnul pole valimisprogrammi võrdlemisel tavalise kaubaga midagi häbiväärset.
Samas peaksid erakonnad endale teadvustama, kas valimisprogrammi puhul on tegemist meelelahutuskaubaga või tõsise valimissõnumiga. ?Iseasi on see, millise mulje see valijatele jätab. Valija pole sugugi rumal,? lausus ta. Samas võib Reinsalu sõnul mõnes riigis kohata internetimänge, kus erakonna pooldajatel on võimalik oponentide poliitikutele näiteks puuga pähe lüüa.
?See, et poliitilise reklaami puhul kasutatakse kommertsreklaami turundusnippe, ei ole iseenesest taunitav,? ütles ka Keskerakonna infojuht Evelyn Sepp. ?Mis vahet sellel on, kas tehakse kliendiuuring, et müüa külmkappi või siis tagasisidega kampaania selleks, et kinnistada oma valijategruppi. Mõlemal juhul pakutakse vastajale vaeva hüvitamiseks präänikut,? lisas ta.