• OMX Baltic−0,37%293,44
  • OMX Riga0,01%910,81
  • OMX Tallinn−0,56%1 925,07
  • OMX Vilnius−0,24%1 262,33
  • S&P 5001,56%6 654,72
  • DOW 301,29%46 067,58
  • Nasdaq 2,21%22 694,61
  • FTSE 1000,16%9 442,87
  • Nikkei 225−0,91%47 653,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,82
  • OMX Baltic−0,37%293,44
  • OMX Riga0,01%910,81
  • OMX Tallinn−0,56%1 925,07
  • OMX Vilnius−0,24%1 262,33
  • S&P 5001,56%6 654,72
  • DOW 301,29%46 067,58
  • Nasdaq 2,21%22 694,61
  • FTSE 1000,16%9 442,87
  • Nikkei 225−0,91%47 653,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,82
  • 30.01.03, 11:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autode lammutusmaks võib kergitada uute sõidukite hinda

Euroopa Liit nõuab kõikidelt liikmesriikidelt lammutusmaksu kehtestamist, mis võib kergitada uute sõidukite hinda paarituhande krooni jagu.
Keskkonnaministeeriumi spetsialisti Urmas Maiveli selgitusel peab auto viimasel
omanikul olema võimalus see tasuta üle anda vastavasse jäätmekäitlus ettevõttesse. ?EL riigid võtavad endale kohustuse tagada, et autod kustutatakse registrist ainult lammutuskoja tõendi alusel ja taaskasutavad 2006. aastal vähemalt 85% sõiduki keskmisest ja hiljemalt 2015 jõutakse 95% protsendini. ?Selliste numbriteni jõudmine ei ole lihtne, kuna auto sisaldab kuni 75% metalli ja on seotud täiendavate kulutustega. Mitmetes Euroopa Liidu maades on sellel otstarbel lisatud auto hinnale 100-200 eurot, mille eest auto pärast lahti võetakse ja käideldakse saadud jäätmed.?
Maiveli sõnul ei ole Eesti veel seadustega paika pandud, kui suur kogutav summa peaks olema ning millal seda koguma hakatakse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele