Maksehäireregistri sulgemise põhjustasid Tarbijakaitseametisse pöördunud isikud, kes kaebasid, et telefonioperaatorid ähvardavad neid.
Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski ütles, et ameti poole on pöördunud kokku 3-4 telefoniomanikku, kelle võlgasid on ähvardatud maksehäireregistris avaldada.
'Kui meil see asi arutusel oli, selgus, et üks inimene on käinud siin kohapeal ja 2-3 küsinud nõu telefonitsi,' ütles Turetski. 'Ettevõte ähvardas, et kui te nüüd kohe oma võlga ära ei maksa, me paneme teid maksehäireregistrisse, kus olete seitse aastat ja teil tekivad laenamisel probleemid. Inimesed küsisid, kas see on seaduslik.' Kas kõigil juhtudel oli tegu ühe ja sama telefonioperaatoriga, ei osanud Turetski öelda.
'Hea tava näeb ette, kui ettevõte räägib üle ka olulisemad asjad,' kommenteeris Turetski pikki ja peenekirjalisi kliendilepinguid, millele teenindaja ootab tarbija allkirja. Ettevõtte ja kliendi vaheline leping peaks mõlemale poolele arusaadavalt kohustama võlgu jäänud tarbijat teavitama enne, kui info maksehäireregistrisse jõuab.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Turetski ei pidanud õiglaseks, kui ettevõte otsustab avaldada võlasummad tagantjärele ehk siis, mil raha on juba makstud, ent seitse aastat võla tekkimisest pole veel möödunud.