Tarbijad kurdavad, et pahatihti jäävad pangakaardi magnetriba kulumise tõttu kaupluses ostud tegemata.
Enamasti takistab maksekaartide kasutamist kauplustes side kvaliteet, mis ei võimalda pangal, kaardikeskusel ja poel omavahel suhelda, samas kurdavad lehelugejad üha enam ka pangakaartide kiire kulumise üle, kirjutab Postimees.
Markantseimaks näiteks on kaebused, kus nördinud pangaklient sai kasutada kaheaastase kehtivusajaga krediitkaarti kõigest kolm kuud, paljudel tuleb kaarte ümber vahetada pea iga aasta.
Pangad küsivad kasutuskõlbmatu kaardi väljavahetamise eest lisaraha - deebetkaardi vahetamine maksab 30 krooni, uue krediitkaardi eest tuleb välja panna sada krooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Pankurid märgivad siiski, et ekspertiisiga on võimalik kliendil tõestada, et kaart on tõepoolest kulunud vaid selle sihipärasel kasutamisel, mispuhul vahetuskaardi eest klient oma kukrut kergitama ei pea.
Hansapanga pangakaartide osakonna juhataja Kersti Loo sõnul pole pangakaartide magnetriba kulumine arvestades pangakaartide massilist kasutamist siiski eriti suur probleem.
Tihti kaebavad kaardikasutajad, et pangakaardiga saab küll pangaautomaadist raha välja võtta, kuid poodides kauba eest tasuda ei saa.
«Sellisel juhul on tavaliselt viga kaupluste kaardilugemissüsteemis - kaardilugejad vajavad lihtsalt sarnaselt magnetofonide helipeadega aeg-ajalt puhastamist, mida aga paraku kauplused kipuvad unustama,» märkis Loo.