Ülo Toomsalu • 6. märts 2003 kell 6:02

PM: Eestlastele taas omaseks saanud naistepäev on lilleäri tipp-päev

Aastast aastasse järjest enam populaarsust koguv naistepäev kergitab lillemüüjate käibeid ja lõikelillede hindu kordades.

Tänavu on naistepäev tõenäoliselt parem müügipäev suurtes kaubanduskeskustes ning nende lähistel tegutsevatele lillemüüjatele, sest 8. märts on laupäeval ning mehed ostavad lilli peamiselt oma kodustele, mitte töökaaslastele, kirjutab Postimees.

Liivalaia Lilleäri juhil Helle Väinal on enda sõnul naistepäeval kindlasti käed-jalad tööd täis, kuid nii head läbimüüki nagu mullu ta tänavu ei oota.

«Aasta eest oli naistepäev reedel ning tööle minevad mehed ostsid lilled ka kolleegidele, seekord piirdutakse vaid perekonnaga,» tõi ta põhjuse.

Sellest hoolimata tõuseb Väina kinnitusel lillepoe käive sellel päeval isegi kümme korda, sest naistepäev on lillemüügi osas vaieldamatult aasta tipp-päev. Seetõttu ei maksa lillepoodidest sel päeval tellida suuri kimpe ja lilleseadeid, sest müüjatel ei ole lihtsalt aega nendega tegelemiseks.

Väinast veelgi optimistlikum on Tallinna külje all Viimsis lilli kasvatava ASi Aikikori juhataja Aiki Sepp, kes naistepäevalt ootab isegi paarikümnekordset käibekasvu.

«Ja seda ilma naljata, tööd on laupäeval ja paar päeva enne seda tõesti väga palju,» kinnitas ta.

Lillede hulgimüüja Sunflower Eesti juhi Kalle Männamaa sõnul oli naistepäev äärmiselt ebapopulaarne üheksakümnendate alguses, kui eestlased seda kuidagi tähistada ei tahtnud, sest kõike eelmisest võimust jäänut peeti halvaks.

«1993. aastal, kui meie oma ettevõtmisega alustasime, oli väga nõrk aasta, kuid peagi hakkas inimeste suhtumine muutuma ning praeguseks on naistepäev leidnud kindla koha ka eestlaste pühadekalendris,» rääkis ta.

Lillede läbimüügi kasv kordades tähendab aga paratamatult seda, et suure nõudluse tõttu tõstavad lillede hulgimüüjad selleks ajaks ka oma hindu, sest miks mitte teenida raha seal, kus see võimalik on.

Hetkel kuum