Kaja Koovit • 11 märts 2003

Mobiilitootjad võistlevad Hiina turu pärast

Siemens, Nokia, Motorola ja SonyEricsson võistlevad turuosa suurendamise eest maailma suurimal turul, Hiinas.

Bloomberg kirjutab, et mobiiltelefonide tootjad peavad paratamatult Hiina turu pärast võistlema, sest müügikasv teistel turgudel väheneb.

Neljas suurem telefonitootja Siemens loodab oma turuosa Hiinas laiendada praeguselt 4%-lt 10protsendile.

Mobiiltelefonide turu liider Nokia loodab tagasi teha eelmise aasta Motorolale allajäämise. SonyEricsson loodab Hiinas kompenseerida Euroopas ja USAs toimunud turuosa kaotuse.

?Hiina on turg, mida keegi ei saa ignoreerida,? lausus turu-uuringufirma Gartner analüütik Ben Wood.

Viimase kahe aasta jooksul on Hiinas igas sekundis lisandunud kaks uut mobiiltelefonide kasutajat. Mullu hõivas Hiina USAle seni kuulunud suurima mobiiltelefonide turu tiitli. Aasta lõpuks oli riigis 207 miljonit mobiiltelefoni kasutajat.

BNP Paribasi prognooside kohaselt kasvab mobiiltelefonide müük Hiinas kuni 2005.aastani aastas 14,5%. Hiina 1,3 miljardist elanikust on mobiiliomanikud vähem kui kuuendik, samas kui Euroopas on mobiiltelefon seitsmel inimesel kümnest ja USAs pooltel elanikest.

Hetkel kuum