Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Viirusturundus levib nagu gripp
Viral ehk viirusturundus on informatsiooni levitamisemoodus, kus info levitajateks on lugejad-nägijad, sellest ka nimetus ? info levib viiruslikult temaga kokkupuudet omanud isikute kaudu. Mida aktiivsem on info vastuvõtja, seda suuremas ulatuses viirus levib. Igapäevane viirusturunduslik nähtus on tasuta meilikeskondadele lisatud reklaamid (hot.ee, mail.ee. yahoo.com). Selline poolvägisi reklaamide lisamine toimub vastastikkusel vaikival kokkuleppel ? üks osapooltest saab tasuta meilikontot omada, teine pool aga on vastutasuks tasuta reklaami levitajaks.
Tegemist on väga tõhusa turundusvahendiga ? e-maili kampaania juba iseenesest on väga efektiive kulude suhtes. Leides e-mailile edasi levitamiseks piisava motivaatori, siis esialgne panus ja efektiivsus suurenevad kordades või lausa kümnetes kordades.
Suure tõenäosusega on enamus antud artikli lugejaid saanud meile all-maailma teemaliste matemaatika ülesannetega või muidu lõbusaid Keskerakonna teemalisi nalju.
E-maili või SMS?i vaimukused levivad uskumatult laialdaselt, ilma et keegi peaks levitamise eest auhindu või muid boonuseid pakkuma. Seda tasub kõrva taha panna ja miks mitte üritada turunduslikel eesmärkidel midagi teravmeelset oma firma kohta levitada. Eneseirooniaks on muidugi vaja keskmisest suuremat julgust ja huumorisoone olemasolu. Paljude Eesti avalike suhete õpetajategi lemmik soovitus firma tuntuse saavutamise koha pealt kõlab järgmiselt ? mõelge välja, rääkige, levitage oma firmast positiivseid storisid. Miks mitte teha seda juba vaimukalt?
Kuigi raha turunduses pole kunagi nii palju kui vaja oleks, siis see lausa kohustab olema loovam. Oma kreatiivsust tuleb näidata ja osata ka oma ideid kaitsta. Turundaja kapital on tema loovus ja usk sellesse.
MTV kasutas oma 2001 aasta jõulukampaanias viirusturundust jõulu-teemaliste e-kaartide levitamisel, eesmärgiga tõsta brandi tuntust nii MTV vaatajate kui ka mittevaatajate hulgas. Kampaania kestis kolm kuud ning tulemusi kokku võttes selgus, et MTV poolt saadetud elektroonilist jõulukaarti klikkis 285 tuhat inimest, kuid kokku vaatas kaarti 6,6 miljonit. Viirus levitas ennast 23 kordselt! Kuid kampaania läbiviijad hindasid numbritest kõrgemalt fakti, et 2002 suvi teadsid ja mäletasid veel paljud MTV vaatajad seda kaarti. Arvude keeles ? kui näiteks MTV panustas hüpoteetiliselt ühe kontakti saamiseks 100 krooni, siis kampaania lõppedes oli kontakti hind 4,3 krooni.