• OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • 21.04.03, 15:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijakaitseamet: kaubamärk ei tohi kaupa kirjeldada

Eesti toidukaupade tootjad ja importijad ei ole aru saanud kaubamärgi mõistest, väidab tarbijakaitseameti peadirektor Helle Aruniit.
Tootjad ja importijad kasutavad kaubamärgina sõnalist kombinatsiooni, mida on kaubamärgiseaduse järgi keelatud kasutada. Nii ei või kaubamärk olla üldkasutatav nimetus; kaubamärk ei tohi kaupa kirjeldada. Kuid sõna juust, või, piim, kirjeldavad ju kaupa, mil on kindlad omadused ja koostis. Seega ei saa kuidagi kasutada kaubamärgina sõnalist kombinatsiooni 'Hiirte juust,' 'Lauajuust,' küsitav on kaubamärgina kasutada üksi nt sõna 'laua' ja 'hea.'
Kui ettevõtja soovib konkurentidest eristuda, peaks ta kasutama kaubamärgina tähist, mil pole seost kauba koostisega. Head näited on 'Alma,' 'Aura' või illustreeriv märk tammepuu, väidab Helle Aruniit.
Tema pikemat kommentaari kaubamärkidest loe homsest Äripäevast.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autor: Mati Feldmann

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele