• OMX Baltic−0,13%293,91
  • OMX Riga−0,4%912,64
  • OMX Tallinn−0,54%1 967,62
  • OMX Vilnius−0,1%1 232,62
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 1000,2%9 213,63
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,47
  • OMX Baltic−0,13%293,91
  • OMX Riga−0,4%912,64
  • OMX Tallinn−0,54%1 967,62
  • OMX Vilnius−0,1%1 232,62
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 1000,2%9 213,63
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,47
  • 21.04.03, 15:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijakaitseamet: kaubamärk ei tohi kaupa kirjeldada

Eesti toidukaupade tootjad ja importijad ei ole aru saanud kaubamärgi mõistest, väidab tarbijakaitseameti peadirektor Helle Aruniit.
Tootjad ja importijad kasutavad kaubamärgina sõnalist kombinatsiooni, mida on kaubamärgiseaduse järgi keelatud kasutada. Nii ei või kaubamärk olla üldkasutatav nimetus; kaubamärk ei tohi kaupa kirjeldada. Kuid sõna juust, või, piim, kirjeldavad ju kaupa, mil on kindlad omadused ja koostis. Seega ei saa kuidagi kasutada kaubamärgina sõnalist kombinatsiooni 'Hiirte juust,' 'Lauajuust,' küsitav on kaubamärgina kasutada üksi nt sõna 'laua' ja 'hea.'
Kui ettevõtja soovib konkurentidest eristuda, peaks ta kasutama kaubamärgina tähist, mil pole seost kauba koostisega. Head näited on 'Alma,' 'Aura' või illustreeriv märk tammepuu, väidab Helle Aruniit.
Tema pikemat kommentaari kaubamärkidest loe homsest Äripäevast.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autor: Mati Feldmann

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele