Eesti toidukaupade tootjad ja importijad ei ole aru saanud kaubamärgi mõistest, väidab tarbijakaitseameti peadirektor Helle Aruniit.
Tootjad ja importijad kasutavad kaubamärgina sõnalist kombinatsiooni, mida on kaubamärgiseaduse järgi keelatud kasutada. Nii ei või kaubamärk olla üldkasutatav nimetus; kaubamärk ei tohi kaupa kirjeldada. Kuid sõna juust, või, piim, kirjeldavad ju kaupa, mil on kindlad omadused ja koostis. Seega ei saa kuidagi kasutada kaubamärgina sõnalist kombinatsiooni 'Hiirte juust,' 'Lauajuust,' küsitav on kaubamärgina kasutada üksi nt sõna 'laua' ja 'hea.'
Kui ettevõtja soovib konkurentidest eristuda, peaks ta kasutama kaubamärgina tähist, mil pole seost kauba koostisega. Head näited on 'Alma,' 'Aura' või illustreeriv märk tammepuu, väidab Helle Aruniit.
Tema pikemat kommentaari kaubamärkidest loe homsest Äripäevast.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Mati Feldmann