Maksuamet kutsub maksumaksjaid esindavaid organisatsioone läbirääkimistele tekkinud probleemidele lahenduse leidmiseks.
Maksuamet teeb lähipäevil mitmetele maksumaksjaid esindavatele organisatsioonidele nagu Eesti Maksumaksjate Liit ja Eesti Kaubandus-Tööstuskoda ettepaneku asuda läbirääkimiste laua taha, et leida lahendus põhjendatud probleemidele, mida need organisatsioonid maksuameti töös näevad, teatas suhtekorraldaja Aivar Pau.
Maksuamet möönab, et mitmel põhjusel on klientidega suhtlemisel jäetud kohati mulje kui valimatult pahatahtlikult tegutsevast organisatsioonist, kes ei vaevu piisavalt põhjendama astutud samme ja pälvinud sellega kriitika. Samuti on tuvastatud kahetsusväärne juhtum, kus maksuametnikud ei ole õigeaegselt täitnud kohtuotsust - selle põhjustanud ametnike suhtes on ka distsiplinaarmenetlus juba lõpule viidud.
Eesseisvate kohtumiste eesmärgiks on suurimad eeltoodud juhtumid läbi arutada ning muuta maksuameti tegevus maksude haldamisel ja maksuseaduste rikkumistega võitlemisel üldsusele arusaadavamaks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tulemuseks peaks olema olukorra loomine, kus maksuameti haldusaktide vaidlustamine väheneb, kuna nende aktide sisu ja vormistamise ajend on põhjalikult maksumaksjale selgitatud.
Läbirääkimiste käigus üritab maksuamet ka selgusele jõuda, millistel põhjustel on maksumaksjate esindusorganisatsioonid otsustanud vaidlustele maksuametiga otsida lahendusi üha enam ajakirjanduses, mitte kasutanud aga väidetavalt ebaseaduslike haldusaktide vaidlustamiseks seaduses ette nähtud võimalusi Maksuameti keskasutusse või kohtusse pöördumiseks.
Kohtustatistika kohaselt osales maksuamet möödunud aastal kokku 206 kohtulahendis, maksuamet väljus neist vaidlustest võitjana 157 juhul (ligi 76 protsendil juhtudest).
Maksuamet kinnitab, et seoses ameti juhtkonnas toimunud muudatustega ei seisku ükski alustatud tööprotsess. Maksuamet ei pea võimalikuks muuta jõulist kurssi üha keerukamaks muutuvate maksupettuste skeemide avastamisel.
Maksuamet lähtub põhimõttest, et ausalt makse tasuvale kliendile tuleb anda roheline tee ning tagada minimaalne ajakulu ametiga suhtlemisel. Maksude tasumisest kõrvale hoidjate suhtes aga jätkub jõuline tegevus.