Kaja Koovit • 24 juuli 2003

Maailma suurima luksuskauba tootja kasum kasvas 3%

LVMH Moet Hennessy Louis Vuittoni tegevuskasum kasvas Jaapani disaineri loodud käekottide nõudluse najal esimesel poolaastal 3%.

Bloomberg kirjutab, et maailma suurima luksuskauba tootja, Prantsuse firma LVMH müük kahanes 9,9% 5,24 miljardi euroni (ligi 82 mld krooni). Käivet kahandas ettevõtte teatel euro tugevnemine teiste valuutade suhtes.

Muuhulgas Tag Heueri kellasid ja Veuve Clicquot shampanjat tootev ettevõte teatas, et ootab aasta teisel poolel majanduse olukorra paranemist.

LVMH-l on tänavu läinud konkurentidest paremini, sest nõudlus Jaapani disaineri Takashi Murakami kavandatud uute Louis Vuittoni käekottide järele suutis firma kõige kasumlikuma üksuse müüki kasvatada. See omakorda aitas tasandada euro tugevnemise ja kliente poeskäikudest eemal hoidnud surmava kopsuviiruse SARS mõju firma majandustulemustele.

LVMH aktsia hind on viimasel aastal kerkinud 14%, viies ettevõtte turuväärtuse umbes 22,8 mld euro (358 mld krooni) tasemele.

Hetkel kuum