Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Klientide petmise võimalused vähenevad

    Taksonduse üle on nurisetud palju ja enamasti põhjusega. Nurisevad nii kliendid kui taksojuhid ise. Praegu on Riigikogus menetluse lõppjärgus ühistranspordiseaduse ja riigilõivuseaduse muutmise seaduse eelnõu, mille jõustumine järgmise aasta algusest aitab tublisti kaasa taksonduse korrastamisele.
    Praegu peab takso olema varustatud printeriga vaid juhul, kui taksomeeter pole suuteline kõigile kasutatavatele tariifidele ise ümber lülituma. 1. aprillist 2004 muutub printer taksodele kohustuslikuks. Printerist saadud arve pakub infot, missuguseid tariife kui palju kasutati, ja näitab kätte ka pettuse sõidu eest tasu nõudmisel. Ka firmade raamatupidamistele peaks muudatus meelt mööda olema: taksoarve on edaspidi alati ühesuguste rekvisiitide ja andmetega.
    Taksonduse teine suur häda on taksotariifide ja -hindade paljusus. Kehtiv ühistranspordiseadus jätab vedajale (taksojuhile või firmale) vabad käed otsustada, kui palju ja milliseid tariife ning hindu kasutada. Seadus defineerib küll, mida tähendab sõidukilomeetri tariif ja tunnitariif, kuid muust vaikitakse. Nii meenutab takso parempoolse tagaukse akent sageli peaaegu tervenisti kattev hinnakiri tariifide arvukuselt pigem kesise toiduvalikuga söögikoha menüüd kui selgelt ja üheselt mõistetavat takso hinnakirja. Peale päevase sõidukilomeetri ja tunnitariifi, öise sõidukilomeetri ja tunnitariifi, riiklike pühade sõidukilomeetri ja tunnitariifi on kasutusel ka sõidukilomeetri tariif lemmikloomade veoks, pukseerimistariif, mahtuniversaalidel ka sõidukilomeetri ja tunnitariif 5 ja enamale kliendile. Lisaks kasutatakse sõidualustamis- ehk pealeistumistasu ja miinimumtasu.
    Taksoklient valib tavaliselt peatusest takso sõidukilomeetri tariifi järgi, mis tihti silmatorkavamalt hinnakirja kõrval välja toodud, pööramata tähelepanu muudele numbritele. Just seetõttu kasutavad paljud firmad ja taksojuhid kliendi autosse meelitamiseks ülimadalaid sõidukilomeetri tariife, mis aga nt kõrge tunnitariifi puhul toovad vastupidiselt loodetule suurema sõiduarve.
    Kui teekond lühike, määrab kogu arve hoopis miinimumtasu. Just miinimumtasu ongi viimasel ajal paljud vedajad tiheneva konkurentsi tõttu kuritarvitama hakanud. Kui algselt võeti miinimumtasu kasutusele tõesti n-ö ümbernurgasõitude hüvitamiseks taksojuhile, siis nüüd võib Tallinnas kohata juba taksosid, mille hinnakirjas on miinimumtasu tavapärase 35 krooni asemel 60, 80 või isegi 100 krooni. See tähendab, et arve peaks nt 4 kilomeetrise sõidu eest olema 45 krooni, taksomeeter näitab aga 60 krooni. Esiteks pole 4 kilomeetrit ümbernurgasõit ja teiseks ei vasta miinimumhind põhimõttele: tasuda tuleb osutatud teenuse mahu järgi.
    Uus seadus annab igale linna- ja vallavalitsusele õiguse kehtestada oma territooriumil lubatud taksotariifide loetelu. Kliendile meeldiks kindlasti võimalikult lühike ja lihtne hinnakiri, mis koosneks vaid ühest sõidukilomeetri tariifist, ühest tunnitariifist, nende vahetumise kiirusest ja sõidualustamistasust. Ei mingit võimalustki, et taksojuht hajameelse kliendi puhul lülitaks ?kogemata? sisse hoopis öise tariifi.
    Omavalitsused saavad õiguse kehtestada oma äranägemise järgi nõuded taksodena kasutatavate sõidukite mugavusele ja ohutusele. Teisisõnu võib linnavalitsus täpselt ära näidata, millise varustusastme (näiteks ABS pidurid, kaassõitja turvapadi jne), uste arvu või salongi suurusega peavad taksod olema. Kindlasti piirab see ka taksode koguarvu omavalitsuse territooriumil. See annab nõuetele vastavate sõidukite omanikele ka paremad võimalused sissetuleku teenimiseks.
    Autor: Feliks Undusk
  • Hetkel kuum
Peaasi, et silm säraks ja pirn põleks
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.