Raimo Ülavere • 3. november 2003 kell 9:23

Oktoober oli lehtedele hea reklaamikuu

Jättes kõrvale eelmise aasta oktoobri erakorralise valimisreklaami teenisid lehed selle aasta oktoobris reklaami müügist tublisti enam.

Oktoobris jäi statistiliselt lehtede reklaamikäive eelmise aastaga võrreldes küll väiksemaks, kuid samas tuleks arvestada, et eelmisel aastal oli oktoobris erakorralisena ligi 3 mln krooni eest valimisreklaami.

Lehtedest teenis oktoobris meediaanalüütik Toomas Leito andmetel enim Postimees 6,1 mln krooni, järgnesid Äripäev 5,8 mln krooni, Eesti Ekspress 5,6 mln krooni, Eesti Päevaleht 3,5 mln krooni ning SL Õhtuleht 3,1 mln krooniga. Neist ainsana suutis eelmise aasta käivet pisut ületada Eesti Ekspress.

Eelmise aasta oktoobris teenisid lehed valimisreklaamidelt Leito hinnangul 3,2 mln krooni, mida võib käsitleda erakorralise tuluna. Arvestades, et lehed said reklaami selle aasta oktoobris kokku 24,1 mln krooni on käibe kasv ilma valimisreklaamideta ligi kümnendiku võrra.

Leito kirjutas oma kommentaaris, et selle aasta oktoobri eripära oli reklaamirohkete lehelisade suur hulk, eriti kuu viimasel nädalal. ?Pakutav kriitpaberipindade suur valik, on õõnestanud ajakirjade reklaamiturgu, tugevdades samas lehtede positsiooni,? märkis Leito.

Võrreldes eelmise aasta 10 kuuga suurenes viie suurema lehe reklaamikäive kokku ligi 9% võrra ehk 16,2 miljoni krooni võrra, olles kokku 201,6 miljonit krooni. Lehtede kaupa oli tulemus järgmine: Postimees 54,3 mln kr (mullusega võrreldes +5,5 mln kr ehk 11%), Eesti Ekspress 44,4 mln kr (+5,8 mln kr ehk +15%), Äripäev 42,9 mln kr (+1,8 mln kr ehk +4%), Eest Päevaleht 31,7 mln kr (-0,4 mln kr ehk ?1%) ja SL Õhtuleht 28,3 mln kr (+3,5 ,mln kr ehk +14%). Suhteliselt parim tulemus oli Eesti Ekspressil.

Hetkel kuum