Pille Kõresaar • 4. november 2003 kell 22:00

Euroopale vana, meile uus

Läbi kahe korruse kõrguv klaasseina ja -laega salong meenutab näitusesaali. Ka kliendid peavad end vastavalt üleval ? kõnnivad mõtlikult, käed seljal, kaelad pikad. Paviljonis seisvaid autosid eraldab magistraalil liikuvatest ainult klaas. Staadioni tänava kolme erineva katuse alt on lõpuks kokku kolitud ? samas hoones asuvad töökoda, arhiiv, rehviladu ja salong.

Arhitekt Andres Kariste sõnul jälgib autokeskus täpselt Audis väljatöötatud automüügi ja teenindamise kontseptsiooni: ?Saksa arhitekti ülitäpne lahendus ja saksapärane pedantsus tuleb lihtsalt kohalikesse oludesse ja keskkonda sulandada.? Sarnaseid hooneid leiab kõikjalt üle Euroopa. ?Salongis peab kajastuma Audi kõrgtehnoloogilisus ja kvaliteet,? ütleb Kariste, ?kõik see väljendub avaruses, materjalides ja värvilahenduses,? selgitab arhitekt, kel tuli arvestada Audi poolt väljatöötatud salongi arhitektuuriga. Kõige suurem muutus töö käigus oli otsus kasutatud autod eraldiseisvase salongi paigutada.

Tellija AS Reval Auto tegevdirektor Peeter Tiitson võrdleb praegust ja Staadioni tänaval asunud vana salongi ning ütleb rahulolevalt: ?Nagu öö ja päev. Staadioni tänaval oli pime ja kitsas, siin aga avar ja valge.? Tiitson lisab, et Lätti ja Leetu ehitati täpselt samasugused salongid juba paar aastat tagasi.

Riia, Vilniuse ja Tallinna kolmikud saavad varsti väikese sugulase. Detsembri lõpus valmib Paldiski maanteel salongi kõrvale kasutatud autode maja, mis on miniatuurne koopia suurest hoonest.

- Indrek Allmann, Arhitektuuribüroo Kolde Grupp arhitekt

Saksa automarkidel on väga täpsed stiiliraamatud. Autokeskus nagu bensiinijaamgi peab oleme kaugele nähtav ja kergesti äratuntav. Kas siinkohal aga eestlaste ülikuulekus ka õigustatud on? Olen veendunud, et igale poole sobivat hoonet pole olemas. Heaks näiteks on McDonald?s, kes tugeva arhitektuuripoliitikaga riikide nõudmisel ehitab oma restoranide otstarbeks väga esinduslikke hooneid.

Hetkel kuum