Tele2 Eesti kasseerib Smardi ning Ultra kasutajatelt raha olematu kõneaja eest, ümardades kõnede kestuse enda kasuks kümnesekundilise täpsusega.
Smart-paketis 21sekundiline kõne arvestatakse näiteks pooleminutiliseks. Ekspertide hinnangul on Tele2 Eestis üle 160 000 kõnekaardikliendi, kes maksavad kodumaise kõneminuti eest keskmiselt 3 krooni. Kui üks kõnekaardiklient teeb keskmiselt 40 kõnet kuus, teenib Tele2 ühes kuus hinnanguliselt 1?1,5 miljonit krooni lisatulu. See teeb aastas 12?18 miljonit krooni, mis moodustab näiteks ligi viiendiku Tele2 Eesti 2001. aasta kasumist, kirjutab Eesti Päevaleht.
Tele2 Balticsi turundusdirektor ja tootejuht Toomas Tiivel nimetatud arvutuse algandmeid ei kinnitanud, kuid ei lükanud neid ka ümber. Tele2 oma klientide arvu ei avalda.
Tiiveli sõnul on ümardav hinnakujundus osa Tele2 kõnekaardi toodetest. ?EMT ja Tele2 tegutsevad konkureerival turul. Tooted eristuvad mitmes tingimuses ja mõlemal kõnekaardil on oma eelised, mida klientidele välja pakutakse,? ütles ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tiiveli sõnul maksustab EMT Simpeli puhul kõneaega küll sekundi täpsusega, kuid samas on Simpel kallima kõneminutihinnaga. ?Smart arvestab kõneaega 10 sekundi täpsusega, kuid samas maksab kõneminut päevasel ajal kõikidesse mobiilsidevõrkudesse neli krooni,? ütles ta. Lisaks saavad kliendid iga vastuvõetud kõneminuti eest 30 senti boonust, mida Simpeli kasutajad ei saa.
Tele2 kõnekaarte oma lastele iga kuu ostev tallinlane Vaike ei teadnud, et Tele2 kõneaega ümardab. ?Minu meelest on see jama, olen väga pettunud, et mind tüssatakse,? ütles ta.
EMT uues reklaamikampaanias esitletakse Simpelit kui ainsat kõnekaarti, mis arvutab tasu sekundipõhiselt.