Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uhiuus epoksiidrada toob soodsama kaskokindlustuse

    Täna avatakse Tartus Raadi lennuväljal Eesti esimene aastaringseks kasutamiseks mõeldud libedasõidurada, mille valmimise eestvedajaks on paaripäevaste ohutu sõidu koolitusega tegelev OÜ Autosõit. Et koolituse näol pole tegemist teps mitte kahepäevase lõbusõidu, vaid tõepoolest tõsise tööga, kinnitab tõik, et mitmed suuremad kindlustusfirmad on tunnistanud ohutu sõidu kursuse lõpetanud märksa ohutumateks liiklejateks ning teevad neile kaskokindlustust sõlmides hinnasoodustust. Hinnasoodustusega on kaasa läinud Salva, Ergoja If kindlustus, sõlmimisel on leping ka Nordea kindlustusega. Allahindluse protsent kõigub sõltuvalt firmast 7-20 vahel, mõned kindlustusfirmad alandavad omavastustuse määra kuni poole võrra.
    Olulisem on kõige juures aga siiski see, et selline rada on lõpuks Eestis olemas. Juba pikemat aega on lubade taotlejatel kohustus läbida enne pärislubade saamist libedasõidukoolitus, selleks ette nähtud rada aga ei olnud. Sisuliselt oli selleks ainus võimalus sõita talveõhtul mõne kaubanduskeskuse parklas ja loota, et lumi on lõpuni koristamata. ?Ausalt öeldes jäi ka mulle segaseks, kuidas oli võimalik Eestis seadust järgides juhilube üldse välja anda aga vähemalt nüüd on see rada olemas,? lausus OÜ Autosõit instruktor ja üks eestvedajatest Indrek Madar.
    Riik kogu ettevõtmist toetanud ei ole, ehkki esmapilgul tundub, et see oleks üsna iseenesestmõistetav. Kogu investeering epoksiidkattega raja paigaldamiseks ja kastmissüsteemide väljaehitamiseks põhineb erakapitalil. ?Ei tahaks konkreetsetest summadest rääkida aga tegemist ei ole mõnesaja tuhandese investeeringu vaid märksa suurema summaga,? lausus Madar.
    Peamine sihtrühm rajale on algajad juhid, kes taotlevad juhilube, rada hakatakse välja rentima ka erinevatele autokoolidele. Teine sihtrühm on ohutu sõidu koolituse õppurid, kolmas alarmsõidukite juhid. Eraviisiliselt rajale harjutama niisama kedagi ei lubata. ?Laseme rajale vaid meie autodega ja seda eeskätt põhjusel, et neil puuduvad naastrehvid. Naastud lõhuvad aga raja koheselt ja kui me laseksime sinna peale kelle iganes, ei suudaks me enam olukorda kontrolli all hoida,? selgitas Madar, kes kinnitab, et libedasõidukoolituse saamise osas on võimalikud kõikvõimalikud variandid. ?Baaskursus on kahepäevane, maksab koos majutuse ja toitlusega 3800 krooni. Võime teha ka lühemaid või pikemaid, täpselt nii nagu kliendid soovivad.?
  • Hetkel kuum
Olev Remsu: Eesti piir ja Hiina müür. Teeks äkki ise ühe leppe?
Otsesuhted ja kokkulepped Hiinaga tundub midagi ilmvõimatut, kuid pragmaatiline diil oleks äkki meilegi lahendus, just julgeolekut silmas pidades, kirjutab kirjanik Olev Remsu.
Otsesuhted ja kokkulepped Hiinaga tundub midagi ilmvõimatut, kuid pragmaatiline diil oleks äkki meilegi lahendus, just julgeolekut silmas pidades, kirjutab kirjanik Olev Remsu.
Suur analüüs: üks vana strateegia aitab laisal investoril turgu edestada
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Nädala lood: lennujaamas valitseb aastaid üks firma, linnaasutuses paljastati bardakk
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eesti 200 saab Tallinnas kaks abilinnapea kohta
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Julgeolekuohuks nimetatud inimõiguste teabekeskus lõpetas tegevuse
Aastaid kaitsepolitsei aastaraamatutes Kremli-meelsena ära märgitud venekeelne Inimõiguste Teabekeskus on kustutatud ja kogu keskuse tegevus lõppenud.
Aastaid kaitsepolitsei aastaraamatutes Kremli-meelsena ära märgitud venekeelne Inimõiguste Teabekeskus on kustutatud ja kogu keskuse tegevus lõppenud.