Nii see on. Ja on asju, mille reklaam polegi nagu päris reklaam. ?Head? reklaami tehakse enamasti millelegi, millel on materiaalne tarbimisväärtus. Näiteks auto, mobiiltelefon, riideese või toidukaup. Vähemalt nii tundub arvavat üldsus ning enamik reklaamitegijad ja -tellijaid. Meie elus on tegelikult veel palju asju, mis vääriksid tähelepanu, vääriksid seda, et nende kohta edastatav sõnum oleks huvitav, uudne ja läbimõeldud.
Üheks heaks näiteks 1/4 lk suurune Hansapanga töökuulutus, kus sedakorda on tervelt 3/4 pilti ja reklaami ning vaid 1/4 infot. Pildil end uksepiidal mõõtev poisike vaatamas üles oma esiisade mõõtemärgistusi ja tekst ?Sul on, kuhu areneda?. See on klassikaline reklaam. On leitud üks sõnum, mis selle tööpakkumise puhul kõige olulisem on, ning edastatud see selgelt ja ühemõtteliselt. Tulemus on hea. See töökuulutus tekitab tulevase töökoha suhtes meeldiva eelhäälestuse ja eristub hoobilt ülejäänud töökuulutuste kirbukirjas tekstimassiividest. Tarbijalooside ja kampaaniapakkumiste järjest tihenevas virvarris on see põhjalikkus ühelt eestimaiselt suurfirmalt tervitatav.
Ja kui soovite samal teemal edasi mõtiskleda, siis vaadake Vanemuise teatri reklaami Rossini ?Sevilla habemeajajale?. Huvitav, kas pole?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Meelis Mikker