Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jäätmekäitlus kui Kört-Pärtli särk

    "Seadusandja on ära unustanud, mis on jäätmekäitluse lõppeesmärk,? leiab Tallinna Jäätmete sorteerimise tehase OÜ esimees Heinar Leismann (Prügikäitlejad: tagatisraha jätab lahenduse poolikuks ÄP 20.11.03). Jäätmekäitlusest on kujunemas suur äri ja turu jagamine on karm. Iga osaline esitleb end kui parimat. Keskkonnaministeerium uue jäätmekäitluse riikliku suunajana ei saa kõrvale jätta kompleksi üksikuid osi ega ka jäätmekäitluse lõppeesmärki ? suunata võimalikult palju jäätmeid taaskasutusse ja samas vähendada jäätmete teket.
    Jäätmekäitlust on üle antud erasektorile. Prügi kogumise tagamisel see mudel töötab. Paraku jäätmetekke vähendamisel ja jäätmete suunamisel ladestamiselt taaskasutusse on sellest pigem saamas takistus. Arusaadavalt on eraettevõtluse eesmärk kasum. Jäätmekäitluses saab seda saavutada keskkonnahoiu arvelt ja seda ka häbenemata tehakse. Kui Tallinnast keskmise teenushinnaga vedada prügi 10tonnisel veokil 80 km kaugusele prügilale, mis nüüdisnõuetele ei vasta, saab koorma sinna jätta 150 kr/t. Tekkiv nõrgvesi satub seal põhjavette. Jõelähtmel läheb nõrgvesi täielikult puhastamisele, vastuvõtuhind on seal 500 kr/t. Rahaline võit vedajale ligi 2500 kr koormalt - äriedu on ilmne, kuid keskkonna arvelt!
    Jäätmeturism pole kohalik sõnaleid, vaid Europarlamendi mõiste jäätmevedude kohta, mis pole kooskõlas läheduse ja parima võimaliku tehnika põhimõtetega. Taas Tallinna näitel ? jäätmevedu otse prügilale, kui on võimalus eelnevalt sorteerida, on jäätmete taaskasutuse tagamise nõude vastane. Läheduse põhimõtte vastane on ka Tallinnas kogutud, nii sorteerimata kui sorteeritud jäätmete vedu teisele nõuetele vastavale prügilale. Kui kaugem prügila on aga ?lepikutagune?, on see ka parima tehnika nõude vastane. Iga variandi kohta leiab elust näiteid. Jäätmeturismi põhjendatult arvustav Tallinna Prügila on ometi käinud välja tõsise ettepaneku ? vedada Võrumaa jäätmed Jõelähtmele ?, käsitlemata seda jäätmeturismina. Tallinna jäätme-eeskiri kohustab jäätmeid ladestama Tallinna uuel või teisel nõuetele vastaval prügilal. Rakvere ja Haapsalu prügilakohad ei vasta nõuetele.
    Kahetsusväärne on sõnumi ?oma äri eduks? esitlemine avalike huvidena. Nii jutlustab roheline prügihiiglane Skandinaaviast jäätmete liigitikogumise tähtsusest ja tehases sortimise mõttetusest. Sorteerimistehas õpetab: unustage liigitikogumine, meie pakume kogu lahenduse. Kummal on õigus?
    Septembris Tallinna külastanud Berliini delegatsioon tutvustas jäätmekäitlusalasel seminaril oma kogemust, kus 7-10 jäätmeliigi eraldi kogumine tunnistati osaliselt ebaõnnestunuks. Optimaalsena soovitati 3-4 liiki: paber-papp ja pakend, biolagunev ning segajääde. Paber, ka plast kaotab toidujäätmete seas oluliselt kvaliteedis. Biolagunevatest jäätmetest ei saa kasutatavat komposti, kui need pole eraldi kogutud. Seetõttu ei saa jäätmekäitluse lõppeesmärki silmas pidades nõustuda soovitusega unustada liigitikogumine, vastupidi, ka seda tuleb edendada.
    Ei saa nõustuda ka väitega, et inimeste harjutamine jäätmeid liigiti koguma võtab inimpõlve, Põhjamaade kogemus kinnitab muud. Ja kui võtabki, tulekski alustada täna!
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.