Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistika uudised

    Euroliidu kodanikud said õiguse küsida valuraha, kui reis jääb ära põhjusel, et lennufirma on lennuki üle broneerinud.
    Uue seaduse järgi saab klient 1500 km lennu ärajäämise eest küsida umbes 3913 krooni (250 eurot), üle 1500 km lennu eest ELis või 1500?3000 km lennu eest mujale 6250 krooni (400 eurot) ja 9390 (600 eurot) krooni ülejäänud lendude eest.
    Sellist valuraha on klientidel õigus nõuda ka siis, kui lend jääb ära lennufirma tõttu ja kliente ei ole kaks nädalat ette teavitatud ega alternatiivseid lennuvariante välja pakutud. Valurahad kehtivad nii euroliidus kui ka sealt välja lennates, samuti kõikide lennufirmade, ka odavlennufirmade puhul.
    Euroopa Liidu transpordikomisjoni andmeil jääb igal aastal lennukitest ülebroneerimise tõttu maha kuni 200 000 reisijat.
    OÜ MS Micro töötas välja paketi Logisticar, millega saab optimeerida nii laovarusid kui ka materjalide hankeid. Pakett koosneb tarkvarast ja koolitusest. Tarkvara algupära on pärit Soomest, kus seda 1995. aastast edukalt kasutatakse.
    Logisticar töötab ABC analüüsi põhimõttel, kus firma on välja selekteerinud olulisemad tooted, mis toovad suurema osa käibest, ja vähem olulised kaubad, mis kas toovad vähe käivet või seisavad üldse niisama.
    Logisticari juurutamine koosneb neljast etapist. Eelanalüüsiga selgitatakse firma praegune seis, säästupotentsiaal ja investeeringu tasuvus. Analüüsi ja simulatsiooniga töödeldakse läbi eelanalüüsi tulemused. Siis seatakse koos kliendiga eesmärgid lao, käibe kiiruse, saadavuse, käsitlusprotsesside, müügi kasvu, kliendi rahulolu jne jaoks.
    Viimasena juurutatakse Logisticar koostöös ettevõtte personaliga.
    Logisticar arvutab ette antud arvandmete põhjal erinevaid näitajaid, näiteks saab teada, kui palju läheb maksma teatud toodete müümine teatud kliendigruppidele, millised on selle müümise kulud jne. Tulemusi näitab tarkvara nii toodete kui ka kogu laovarude lõikes. ?Tarkvarast saadav info aitab firmal näiteks kauba omahinda arvutada,? selgitab MS Micro tegevjuht Tarmo Kiivit.
    Tulemusena saab Kiiviti sõnul teada, kuidas vähendada laovarusid ja käsitluskulusid, ent suurendada saadavust ning saadavuse kasvu läbi käivet kasvatada. ?Võimalus on saadavust ka lao täisostmisega 100 protsenti tõsta, kuid see ei ole efektiivne,? selgitab Kiivit Logisticari efekti. Tema sõnul sobib Logisticar firmale, millel on kaubanimistus vähemalt 600 toodet, siis on efekt näha.
    Logisticari hinnakiri on igale firmale individuaalne, sest Kiiviti sõnul saab hinnaks mingi protsent saavutatud tulemusest. Tasuma peab Logisticar end aastaga.
    Eestis kasutab Logisticari kolm ettevõtet, esimeste Logisticari kasutajate tasuvusaeg saab läbi järgmisel suvel.
    Uus logistikatarkvara ühendab firma eri tegevused:
    - Hangete ja tootmise juhtimine- Versioonid klient/server ja internet/intranet- Hangete ja juhtinfo siirded majandustarkvarasse- Juhtkonna aruandlus- Konsulteeriv müük- Klientide jälgimine ja aruandlus- Mitmete ladude juhtimine
    Eestile oluline Läänemeremaade mereteede projekt valiti Euroopa Liidu tähtsamate transpordiprojektide hulka ning töödega loodetakse alustada juba järgmisel aastal, kirjutas Postimees.
    Teine eestlastele oluline projekt Rail Baltica jäi aga nimekirjast välja. Varssavi?Kaunase?Riia?Tallinna raudteeliini ei valitud olulisemate transpordiprojektide hulka, kuna sinna kuuluvad vaid ehitustööd, millega saab alustada enne 2006. aastat.
    Läänemere meremagistraalide peamine eesmärk on arendada merevedusid kui efektiivset ja keskkonnasõbralikku transpordiliiki. Euroliidu transpordi arengukava näeb ette kaubavedude ärasuunamist maanteedelt.
    Kuna mereteede projekti arutatakse hetkel alles ELi tasandil, on veel vara rääkida konkreetsetest investeeringutest.
    EL valis välja 31 kõige olulisemat transpordiprojekti, millega tehakse algust võimalikult kiiresti. Kuni 2010. aastani kavatseb EL transpordiprojektide peale kulutada umbes 38 miljardit eurot. Euroliit finantseerib projekte 30% ulatuses.
    Detsembri alguses valmib Tallinnas Akadeemia teel NBI Ekspeditsiooni ASi uus kaasaegne logistikakeskus.
    Logistikakeskuses on laopinda ca 4500 m² ja lisaks kontoripinda ca 900 m².
    Lao kõrgus on 9,5 meetrit ja kolmandik ehk 1400 m² laopinnast on planeeritud nn külmlaoks. 2/3 kontoripinnast on plaanis pakkuda väljarentimiseks logistikakeskuse klientidele.
    Euroopa Liidu ministrite nõukogu kiitis heaks uue kütuseaktsiisi direktiivi, mille järgi laieneb minimaalsete aktsiisimäärade süsteem ka kivisöele, vedelgaasile, metaanile ja elektrienergiale.
    Lisaks kehtestab 1. jaanuaril 2004 jõustuv direktiiv ka uued minimaalsed aktsiisimäärad bensiinile ja diislikütusele, mis võimaldab liikmesriikidel, kel on raskusi uute miinimummäärade kasutuselevõtuga, rakendada üleminekuaega kuni 1. jaanuarini 2007.
    Rahvusvahelised kiirkullerifirmad ennustavad, et järgmisel aastal kulleriteenuste hind ei kerki.
    Kullerifirmade andmeil kerkib hind vaid inflatsiooni võrra.
    Viimased tõsisemad hinnamõjutused kogu maailma kulleriteenuste turul on TNT Eesti juhataja Asko Talu sõnul olnud lennukikütuse hinna tõus maailmaturul ja investeeringud lennuveo turvalisuse tõstmisesse pärast 11. septembrit 2001.
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Energiasalve eestvedaja: seitse soovitust uuele valitsusele, mida energeetikas muuta
Uuele valitsusele jäävad kaheksa kuud on piisavalt pikk aeg, et teha kapitaalselt valesid või väga õigeid otsuseid, mis mõjutavad Eesti energeetikasektori pikka vaadet, kirjutab Energiasalve projekti eestvedaja Peep Siitam.
Uuele valitsusele jäävad kaheksa kuud on piisavalt pikk aeg, et teha kapitaalselt valesid või väga õigeid otsuseid, mis mõjutavad Eesti energeetikasektori pikka vaadet, kirjutab Energiasalve projekti eestvedaja Peep Siitam.
ELMO näeb enda kaugjuhitaval tehnoloogial rakendust ka sõjatööstuses
Tallinna kommunaalameti igavene juht paneb ameti maha
Linnasüsteemis 46 aastat töötanud, neist 25 aastat Tallinna keskkonna- ja kommunaalametit juhtinud Ain Valdmann teatas, et paneb alates 1. oktoobrist ameti maha.
Linnasüsteemis 46 aastat töötanud, neist 25 aastat Tallinna keskkonna- ja kommunaalametit juhtinud Ain Valdmann teatas, et paneb alates 1. oktoobrist ameti maha.
Soomlased ehitavad Helsingisse 400 miljonit maksva soojuspumba
Mereveest sooja tootmine, mida plaanitakse ka Tallinnas, saab Soome pealinnas peatselt tõeks: Helsingi sooja- ja elektritootja Helen plaanib 400 miljoni euro eest püstitada pealinna Salmisaarele tohutu mereveel töötava soojusvaheti.
Mereveest sooja tootmine, mida plaanitakse ka Tallinnas, saab Soome pealinnas peatselt tõeks: Helsingi sooja- ja elektritootja Helen plaanib 400 miljoni euro eest püstitada pealinna Salmisaarele tohutu mereveel töötava soojusvaheti.
Prokuratuur sõdib Ekspressi ajakirjanike trahvimise nimel riigikohtuni välja
Markantne kaasus, kus prokuratuur on veendunud, et ajakirjanikud peaksid kohtumenetlusest tehtavate lugude jaoks võimudelt loa saama, saab nüüd lõpplahenduse riigikohtus.
Markantne kaasus, kus prokuratuur on veendunud, et ajakirjanikud peaksid kohtumenetlusest tehtavate lugude jaoks võimudelt loa saama, saab nüüd lõpplahenduse riigikohtus.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.