Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pakendiaktsiis toob ettevõtjatele hulga lisakulutusi
Karastusjookide ja mahlade suhtes kehtima hakkav pakendiaktsiis sunnib tootjaid tegema lisakulutusi taara taaskasutusele võtmiseks. Eesti suurima karastusjookide tootja ASi Coca Cola Joogid peadirektor Thomas Westerberg ütles, et firma sõlmis lepingu oma taara kokkuostuks 40% ulatuses ega pea nüüd pakendiaktsiisi tasuma. «Aga see läks meile kalliks maksma,» tunnistas ta. Ösel Foods rajas oma pakendi kokkuostu süsteemi juba siis, kui märtsis läksid pakendiaktsiisi alla kõik long drink?id. Tehas veab tühjad plastpudelid Eestis ise kokku, ladustab, pressib ning saadab eksporti. Ainuüksi press läks maksma 100 000 kr.
Hetkeseis: 1. maist rakendub Eestis täielikult ELi pakendijäätmete direktiiv, mis kohustab ettevõtjaid turule toodud pakendid tagasi võtma ja taastöötlema. 50% pakenditest tuleb võtta taaskasutusse, s.t neid prügimäele viia ei tohi.