• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 28.11.03, 00:00

Audi uuenenud vormid

Nüüd on siis olukord muutunud: Audi endine peadisainer Peter Schreier Volkswagenisse läinud ja asemele tulnud Walter de Silva Alfa Romeost. Seoses sellega ilmusid kohe ka esimesed Audi ideeautod Pikes Peak ja Avantissimo ning viimasena Nuvolari, mis vaieldamatult on kõige ilusam Audi üldse.
Audi suurim saavutus seisneb selles, et lõhuti oma endisele kontseptsioonile toetuv struktuur, kus ükski joon ei väljendanud emotsiooni, vaid eelkõige lihtsaimat lähenemist, tegemaks auto vormi ?puhtaks? lööklausega less is more. Kuid nüüd, mil vajalik klientuur on võidetud ja BMW asus viljelema oma n-ö absurdigeomeetrilist lähenemist, sai ka Audi anda disaineritele vabad käed, sest konkurendid olid nagunii äärmustes. See oli ka peamine põhjus, miks pöörduti Walter De Silva poole ? autodele oli vaja anda emotsiooni ja esteetilist väärtust.
Kui enne oli Audidel esiosa pikk, kõrge ja proportsioonid üleüldse kompositsioonist väljas, siis nüüd võeti aluseks BMW-jaguarlik esiosa, kus tuled olid venitatud rattakoobasteni ja esiosa ise madaldatud, tagaosas jälgiti jällegi pingsalt Alfa Romeo jooni. Seega ei saa rääkida Audi põhimõtete järgimisest, vaid puhtast taotlusest pakkuda võrdväärset disaini, mis peaks kliente võitma sportlike autode hindajate hulgast. Detailides jõuti lahendusteni, mis teeb nii mõnedki disainerid kadedaks ja paneb neid ajusid ragistama ? näiteks iluvõre, alumise õhu sissevõtuava ühendamine ja tuledele skulpturaalsema kuju loomine. Selle kõrval toodi sisse BMWdelt tuntud terav joon ja teljevahe pikendamine. Seega võib rääkida Audist kui ühest kerevormimise läbinud margist ning unustada tema kunagise üdini lihtsa lähenemise.
Autor: Björn Koop

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele