• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.11.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Audi uuenenud vormid

Nüüd on siis olukord muutunud: Audi endine peadisainer Peter Schreier Volkswagenisse läinud ja asemele tulnud Walter de Silva Alfa Romeost. Seoses sellega ilmusid kohe ka esimesed Audi ideeautod Pikes Peak ja Avantissimo ning viimasena Nuvolari, mis vaieldamatult on kõige ilusam Audi üldse.
Audi suurim saavutus seisneb selles, et lõhuti oma endisele kontseptsioonile toetuv struktuur, kus ükski joon ei väljendanud emotsiooni, vaid eelkõige lihtsaimat lähenemist, tegemaks auto vormi ?puhtaks? lööklausega less is more. Kuid nüüd, mil vajalik klientuur on võidetud ja BMW asus viljelema oma n-ö absurdigeomeetrilist lähenemist, sai ka Audi anda disaineritele vabad käed, sest konkurendid olid nagunii äärmustes. See oli ka peamine põhjus, miks pöörduti Walter De Silva poole ? autodele oli vaja anda emotsiooni ja esteetilist väärtust.
Kui enne oli Audidel esiosa pikk, kõrge ja proportsioonid üleüldse kompositsioonist väljas, siis nüüd võeti aluseks BMW-jaguarlik esiosa, kus tuled olid venitatud rattakoobasteni ja esiosa ise madaldatud, tagaosas jälgiti jällegi pingsalt Alfa Romeo jooni. Seega ei saa rääkida Audi põhimõtete järgimisest, vaid puhtast taotlusest pakkuda võrdväärset disaini, mis peaks kliente võitma sportlike autode hindajate hulgast. Detailides jõuti lahendusteni, mis teeb nii mõnedki disainerid kadedaks ja paneb neid ajusid ragistama ? näiteks iluvõre, alumise õhu sissevõtuava ühendamine ja tuledele skulpturaalsema kuju loomine. Selle kõrval toodi sisse BMWdelt tuntud terav joon ja teljevahe pikendamine. Seega võib rääkida Audist kui ühest kerevormimise läbinud margist ning unustada tema kunagise üdini lihtsa lähenemise.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autor: Björn Koop

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele