Maailmas toodetud kelladest umbes kolmandik läheb Aasiasse, kusjuures luksuskelladest koguni pool või üle selle. Keskmine ?veitsis valmistatud luksuskella hind on 90-ndate aastate algusest peale kahekordistud, osaliselt on seda soodustanud suur nõudlus Aasias, kirjutab Dagens Industri.
Ühest küljest näitab Aasias suurt nõudlust luksuskellade järele teatud rahvastikugruppide sotsiaalse staatuse tõus. Kuid teisest küljest ka majanduse üldine seis. Sel aastal, kui majandusel ei lähe väga hästi, kahaneb luksuskellade müük 5%, kuid Pictet prognoosib, et tuleval aastal saavutab see taas pikaajalise viieprotsendilise aastakasvu.
Ainuüksi Jaapanis müüvad tuntud ?veitsi kellafirmad oma tooteid aastas 15,5 miljardi krooni eest, kuid Pictet` hinnangul on müük jaapanlastele 20-30% suurem, kui sisse arvata jaapani turistide välismaal ostetud kellad.
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.