• OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,68
  • OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,68
  • 21.01.04, 15:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam andis nõusoleku vedada raudteeehituse miljardiprojekti

Läinud aasta lõpus andis Tallinna Sadam nõusoleku olla osaline Tallinna raudteeümbersõidu rahastamises.
Möödunud aasta lõpul 17. detsembril sõlmisid kolm osapoolt Tallinna Sadam, raudteeamet ning majandus- ja kommunikatsiooniministeerium elluviimislepingu, millega Tallinna raudtee ümbersõidu lõppkasutajaks saab Tallinna Sadam ja see läheb sadama bilanssi.
Maksimumpikkuses algaks ümbersõit Arukülast ja kulgeks läbi Männiku jaama Sauele ning sealt edasi juba olemasolevat raudteed pidi Paldiskisse. Sellisel juhul võiks ehituse hinnaks kujuneda kuni miljard krooni.
Ühe võimalusena kaalutakse ka lühema trassi ehitamist Männikult Sauele, mis tähendaks, et raskeveosed sõidaks siiski osaliselt läbi Tallinna linna.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vajadus ehitada raudtee ümbersõit tuleneb Tallinna linna nõudest keelata 2007. aastast keskkonnasäästlikel kaalutlustel raskeveoste vedu läbi Tallinna linna Paldiski ja Paljassaare sadamatesse.
Tallinna Sadama turundusjuhi Erik Sakkovi ütlust mööda on sadamaga hakanud ühendust võtma vastandlike huvidega maaomanikud. ?Osad tahavad, et raudtee ei läheks nende maatükilt läbi ja teised tahavad, et läheks,? ütles Sakkov.
Raudtee ümbersõidu rahastamiskokkulepe on sõlmitud Euroopa Komisjon ja rahandusministeerium juba 2002. aastal. Vastavalt sellele tuleks 75 protsenti investeeringust Euroopa Liidu ISPA fondist.
Eesti Raudtee, Eestis raudteevõrgustiku infrastruktuuri omanik, ei saa eraettevõttena olla antud juhul Euroopa Liidu partner

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele