• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,66%6 643,74
  • DOW 300,39%46 197,05
  • Nasdaq 1%22 484,17
  • FTSE 1000,34%9 239,65
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,03
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,66%6 643,74
  • DOW 300,39%46 197,05
  • Nasdaq 1%22 484,17
  • FTSE 1000,34%9 239,65
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,03
  • 26.04.04, 13:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Analüütik: Nokia hinnalangus mõjuks konkurentidele painavalt

Charter Equity Research analüütik Ed Snyder arvates mõjuks Nokia mobiiltelefonide hindade langetamine kõikidele turuosalistele painavalt.
?Nokia ütles, et firma võidab oma turuosa tagasi ning see on nende kohta väga agressiivne prognoos,? sõnas Snyder Wall Street Journal investeerimislisale Barron`s.
Snyder usub, et Nokia ebaharilikult nõrk esinemine ei veni pikemaks kui kvartal või kaks.
Snyder kardab, et Motorola on liialt rahul oma hiljutise turuosa kasvuga ja firma ei võta Motorola hinnaähvardust tõsiselt. Soome mobiiltelefonide tootja turuosa langes möödunud aasta esimese kvartali 37,4%-lt sel aasta alguses 34,7%, samas kui Motorola turuosa hüppas 16,4%-lt 19,6%ni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nokia juht Jorma Ollila kinnitas aga Nokia kvartaliraportis, et Nokia pikaajaline prognoos näeb ette endiselt 40% turuosa saavutamist.
Snyder sõnul teise kvartali mängukell juba tiksub. Ajalugu näitab, et kiire kasv võib käest libiseda. Näiteks tõi ta 2001. aasta kolmanda kvartali, kus Motorola krabas endale märkimisväärse turuosa Nokialt ainult selleks, et näha kuidas Nokia selle praktiliselt kvartaliga tagasi võitis.
Nii Nokia kui Motorola jaoks on hea, et mobiiltelefonide müügi osas oodatakse kuni aasta lõpuni tugevat kasvu. Motorola püüab küll teises kvartalis oma esimese kvartali edu korrata, kuid see sõltub paljuski sellest kui kiiresti ja tugevalt hakkab Nokia oma toodete hindasid alla tooma.
Snyderi arvates oli Nokia turuosa kaotamise taga tarbijate eelistustest valesti arusaamine, eriti just Euroopa turul ja keskmise hinnaklassiga telefonde osas.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele