Konsultatsioonifirma AS Maves uuringu järgi läheks Kihnu saarel lennuühenduse ohutuks jätkamiseks ja regulaarseks lennuliikluseks vaja 29 miljonit krooni.
ASi Pärnu Lennujaam juhataja Erki Teemägi sõnutsi moodustavad AS Mavesi ja uuringuis osalenud teedeehitusfirma AS Talteri valminud kava põhitala kaks asfaltkattega ja teineteise suhtes risti maandumisrada, mis praegustest rohukamaraga radadest on paarsada meetrit pikemad, kirjutab Pärnu Postimees.
Kihnu lennuvälja maandumisrajal on pikkust ligi 600 meetrit. Teemägi märkis, et liiklusohutuse ja suurenevate lennumasinate huvides võiks maandumisrada pikeneda üle paarisaja meetri võrra, kuid seda takistab eramaa. 'Kihnus on maa kõvasti hinnas ja küsimus on, kas saareasukad on nõus maad lennuväljale loovutama,' põhjendas ta.
Ristirada Kihnu lennuväljal võimaldab lennukeil maanduda iga tuulega. Teemägi selgitas, et saarel valitseb üks tuulesuund ja sestap on põhiliselt kasutusel üks rada, kuid normaalse lennuühenduse mandri ja saare vahel tagab siiski kaks rada.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kihnu lennuvälja uuringut rahastas Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus, ehitusraha on kavas taotleda Euroopa Liidu regionaalarengufondist. Teemägi ütles, et fondi toetusele loodavad Kihnu kõrval Ruhnu, Kärdla ja Tartu väikelennuväli.
Maavalitsuse transpordinõunik Avo Rahu nentis, et igal kevadel katkeb saarega ühendus ja Kihnu lennuväli vajab hädasti korralikku asfaltkattega maandumisrada, mis siiani on rahapuudusel ehitamata.
'Toetan vallavanemat selles, et normaalse lennuühenduse tagamiseks tuleb olemasolevad maandumisrajad üleujutuse vastu kindlustada ja see on otsene riigi ülesanne,' kinnitas nõunik.