• OMX Baltic0,23%300,7
  • OMX Riga0,01%893,08
  • OMX Tallinn−0,09%2 066,85
  • OMX Vilnius0,34%1 206,56
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,13%8 811,54
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,4
  • OMX Baltic0,23%300,7
  • OMX Riga0,01%893,08
  • OMX Tallinn−0,09%2 066,85
  • OMX Vilnius0,34%1 206,56
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,13%8 811,54
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,4
  • 27.05.04, 09:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pärnu PM: Kihnu lennuvälja kaasajastamine nõuab kümneid miljoneid

Konsultatsioonifirma AS Maves uuringu järgi läheks Kihnu saarel lennuühenduse ohutuks jätkamiseks ja regulaarseks lennuliikluseks vaja 29 miljonit krooni.
ASi Pärnu Lennujaam juhataja Erki Teemägi sõnutsi moodustavad AS Mavesi ja uuringuis osalenud teedeehitusfirma AS Talteri valminud kava põhitala kaks asfaltkattega ja teineteise suhtes risti maandumisrada, mis praegustest rohukamaraga radadest on paarsada meetrit pikemad, kirjutab Pärnu Postimees.
Kihnu lennuvälja maandumisrajal on pikkust ligi 600 meetrit. Teemägi märkis, et liiklusohutuse ja suurenevate lennumasinate huvides võiks maandumisrada pikeneda üle paarisaja meetri võrra, kuid seda takistab eramaa. 'Kihnus on maa kõvasti hinnas ja küsimus on, kas saareasukad on nõus maad lennuväljale loovutama,' põhjendas ta.
Ristirada Kihnu lennuväljal võimaldab lennukeil maanduda iga tuulega. Teemägi selgitas, et saarel valitseb üks tuulesuund ja sestap on põhiliselt kasutusel üks rada, kuid normaalse lennuühenduse mandri ja saare vahel tagab siiski kaks rada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kihnu lennuvälja uuringut rahastas Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus, ehitusraha on kavas taotleda Euroopa Liidu regionaalarengufondist. Teemägi ütles, et fondi toetusele loodavad Kihnu kõrval Ruhnu, Kärdla ja Tartu väikelennuväli.
Maavalitsuse transpordinõunik Avo Rahu nentis, et igal kevadel katkeb saarega ühendus ja Kihnu lennuväli vajab hädasti korralikku asfaltkattega maandumisrada, mis siiani on rahapuudusel ehitamata.
'Toetan vallavanemat selles, et normaalse lennuühenduse tagamiseks tuleb olemasolevad maandumisrajad üleujutuse vastu kindlustada ja see on otsene riigi ülesanne,' kinnitas nõunik.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele