• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,38%5 990,67
  • DOW 300,17%42 277,55
  • Nasdaq 0,42%19 529,6
  • FTSE 100−0,27%8 750,76
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,54
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,38%5 990,67
  • DOW 300,17%42 277,55
  • Nasdaq 0,42%19 529,6
  • FTSE 100−0,27%8 750,76
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,54
  • 08.09.04, 12:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee ja Vedurimeeste Ametiühinguliit ei jõudnud kokkuleppele

Eesti Raudtee ja Eesti Vedurimeeste Ametiühinguliit ei jõudnud palgatõusu osas peetavatel läbirääkimistel mõlemaid pooli rahuldava kokkuleppeni.
Osapooled on vastavalt ametlikule korrale pöördunud riikliku lepitaja poole, teatas Eesti Raudtee.
Eesti Raudtee tegevdirektori asetäitja Riivo Sinijärve sõnul on läbirääkimisi veerandit Eesti Raudtee vedurimeestest esindava Vedurimeeste Ametiühinguliiduga (EVA) peetud juba pikemat aega. ?Aasta alguses esitatud ettepanekus nõudis EVA oma liikmetest vedurimeestele 97,5 protsendi suurust palgakõrgendust, mis ilmselgelt ei saa olla reaalne ? tänaseks oleme jõudnud 15 protsendi suuruse palgatõusu soovini,? ütles Eesti Raudtee poolt läbirääkimisi juhtinud tegevdirektori asetäitja Riivo Sinijärv. ?Oleme kahe ülejäänud ametiühinguga sõlminud lepingud, mille kohaselt pakume tänavu lõpliku palgatõusuna 9 protsenti ning meil on kahju, et EVA ei ole soostunud kompromisslahendust vastu võtma.?
Kolme aasta jooksul on Eesti Raudtee vedurimeeste palk tõusnud keskmiselt 14,1 protsenti ? 2001/2002. aastal tõsteti vedurijuhtidel palka 16,5 protsenti ning vedurijuhi abidel 19,2 protsenti; 2002/2003. vastavalt 11,8 protsenti ja 13,3 protsenti. Käesoleva aasta teises kvartalis ulatus keskmine vedurijuhi palk Eesti Raudteel 13.631 kroonini, mis ületab Eesti keskmist palgataset pea kahekordselt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Mainitud on ka streikimise võimalust, kuid me ei lase end sellest heidutada,? ütles Sinijärv. ?EVA esindab vähem kui veerandit meie vedurimeestest ning teiste ametiühingutega on meil töörahulepingud sõlmitud, mistõttu raudtee töö selle tagajärjel kindlasti ei katke,? märkis Sinijärv.
Eesti Raudteel on kolm ametiühingut ? Eesti Raudteelaste Ametiühing, mida juhib Jolan ?evtsov; Eesti Vedurimeeste Kutseliit, mida juhib Tõnu Väät ning Eesti Vedurimeeste Ametiühinguliit, mida juhib Heino Rüütel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele