Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas Tallinn ja Eesti on valmis katastroofiks?

    Nüüd on juba kolm aastat möödunud 11. septembri terrorirünnakust. Selle ja paljude järgnenud sündmuste taustal tõstatub meilgi teravalt avaliku julgeoleku teema.
    Kuid terroriaktide kõrval ei tohi unustada looduskatastroofe, näiteks suuri üleujutusi Ida- ja Kesk-Euroopa riikides 2002. aastal, ulatuslikke metsatulekahjusid Lõuna-Euroopas 2003. aastal ning käesoleva aasta Iraani ja Põhja-Korea raudteeõnnetusi.
    Avaliku julgeoleku all tuleb mõista ohtude hindamist ja ohutegurite elimineerimist, kuritegude ennetamist, valmisolekut hädaolukorras tegutsemiseks. See aga tähendab päästeteenistuste efektiivsust, piisava ja väljaõpetatud inimreservi ning materiaalsete varude olemasolu, tõrgeteta kiirabiteenust, tõhusat teavitamissüsteemi, elanikkonna koolitust.
    Maikuus lõõmasid Tallinnas Ülemistel vanad liiprid naftarongide kõrval, mõni nädal hiljem oli ulatuslik tulekahju Harjumaal, kus põles keskkonnaohtlik ettevõte. Paduvihmad põhjustasid sel suvel Tallinnas üleujutusi ning meil ei ole puudust ka raskete tagajärgedega liiklusõnnetustest või pommiplahvatustest.
    Me peame kohalike elanike ja meie külaliste julgeolekule aasta-aastalt üha suuremat tähelepanu pöörama. Päästeseadus, hädaolukorraks valmisoleku seadus ja tervishoiukorralduse seadus näevad ette eelkõige Eesti riigi vastutust hädaolukordade lahendamisel. Kuid tegelik elu on näidanud, et kohalik võim peab olema suuteline ka ise rasketest olukordadest välja tulema.
    Aastate jooksul on tõusnud Tallinna julgeolekusuutlikkus. Tuletõrje- ja päästeameti juurde on loodud esmaste päästevahendite varu. Teist aastat järjest omandasid päästekogemust Aegna saarel valvet pidanud päästereservi vabatahtlikud. Pidevalt on tegutsemisvalmis Tallinna Tuletõrjeühingu vabatahtlike pritsimeeste kaks meeskonda. Linna rahalisel toel töötab tuletõrje ja päästeameti kriisiteenistus ja õppe-treeningkeskus, kus valmistatakse ette ja treenitakse eelkõige päästeametnikke. Viimastel aastatel on pööratud suuremat tähelepanu Tallinna äriühingute töötajate ja linnaametnike päästealasele ettevalmistamisele.
    Hoolimata tehtust oleme oma Euroopa kolleegidega võrreldes siiski veel üsna algajad. Helsingis näiteks saab iga aasta 3?5 protsenti linlastest päästekoolitust. Saksamaal töötab mitu ?akadeemiat?, kus nädalalõppudel jagatakse päästekoolitust ? ärijuhtidest üliõpilasteni. Pole siis imestada, et Saksamaal on 1000 elaniku kohta 14,6 tuletõrjujat-päästjat.
    Niisiis jääme veel tublisti alla vajalikule julgeolekutasemele. Jah, tulekahjude arv on meil küll aasta-aastalt vähenenud, kuid ikkagi on meil liiga palju neid, kes leiavad tulesurma. Kui Helsingis saab tules surma natuke alla kümne inimese aastas, siis Tallinnas hukkus mullu tules 13 inimest.
    Muret teeb õlisaaste oht. Vahendeid naftaga seotud suure tulekahju või madalmerereostuse likvideerimiseks meil pole. Selline varustus maksab uskumatult palju ja linna eelarvest on võimatu neid kulutusi katta. Ka probleemid kiirabiga on kõigile teada. Puudujäägid arstiabikorralduses on tekitanud olukorra, kus kiirabil tuleb täita ka perearsti funktsioone. Sellele juhtis tähelepanu ka riigikontroll.
    Kui Tallinnas midagi juhtub, peavad sellest teadma ka linnaelanikud. Just sel eesmärgil on kavas luua elanikkonna teavitamise süsteem. Sellesse kuuluksid sireenide kõrval ka sidevõrkude operaatorite teenused, raadio- ja TV-programmide käivitamine jt tänapäeval kasutatavad korralduslikud ja tehnilised lahendused. Siin pole midagi uut, sest sellised süsteemid on kasutusel kõikjal suurlinnades ning need ei ole seotud vaid riigikaitseliste eesmärkidega.
    Vajadusi ja võimalusi avaliku julgeoleku edendamiseks on palju ning kõik nad toetuvad ühisele nimetajale ? koostöö linna ja riigi vahel. Riigipoolset koostöötahet kahjuks napib. Uusi ideid ja lahendusi kuhjunud probleemidele ei ole, vanad tegevusplaanid ei taga arengut.
    Tallinn on muutunud omamoodi augulappijaks, täites neid ülesandeid, mis seadustest tulenevalt peaksid olema riigi lahendada.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.