• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna ristmikud töötavad piirkoormusel

    Tallinna kommunaalameti liiklusteenistuse direktori Mati Songisepa sõnul ei erine hommikused tipptunnid suuremalt õhtustest, ummik võib tekkida vaid eri suundades. ?Hommikused tipptunnid on siiski hullemad kui õhtused,? mainib Songisepp. ?Siis minnakse kindlal ajal tööle, korralikud inimesed tulevad kodust. Pärast tööd võib-olla kohe otse koju ei minda.?
    Songisepa valduses on lisaks veel kaart, millelt näha, mis juhtuks siis, kui tipptunni ajal oleksid suletud Vabaduse väljak ja Kaarli puiestee. See kaart on kaetud lillade täppidega. Lillaga tähistatud ristmikud näitavad, et see ristmik ja ümberkaudsed tänavad on täiesti umbes ning autojuht oleks lõksus kohe üpris kauaks ajaks. Praegu on suurem osa ristmikke õhtuse tipptunni ajal kaetud punaste täppidega, mis tähendab, et ristmiku läbilase on piiri peal ning suure tõenäosusega tuleb autojuhil mõned minutid ülesaamist oodata.
    Äripäeva ajakirjanikud jälgisid eelmisel nädalal esmaspäeva õhtust ja teisipäeva hommikust tipptundi ning kirjutasid üles oma emotsioonid ummikutes istudes.
    Sõitsin kl 17.15 paiku Sakala keskuse juurest mööda Kaarli puiesteed ja Luise tänavat Kristiinesse. Tavaliselt võtab see teekond tipptunni ajal sõltuvalt sademete kogusest aega 20?25 minutit, aga eile vedas ? ainult 15 minutit ja kohal.
    Kaarli puiestee oli muidugi umbes ja Luise tänavgi tihkelt autosid täis, kuid ? tasa sõuad, kaugele jõuad. Punasega ristmikule sõitjaid ja ülbeid vaheletrügijaid polnud samuti näha.
    Eelmise teisipäeva hommikul kella kaheksa paiku, nagu peaaegu igal äripäeva hommikul, võtavad autod üksteise järel joondu mõnisada meetrit enne Vabaduse ja Männiku tee ristmikku.
    Autojuhid on enamikus rahulikud ? sellega ollakse juba harjunud. Vaid ühe Volkswageni juhi jaoks tuleb igahommikune ummik uudisena, närviliselt üritab ta süstida ühelt rajalt teisele ja kiikab kohati vastassuunavööndisse libisedes, et kui kaua siis veel.
    Järve bensiinijaama juures läheb juba lahedamaks, vähemasti on autod leidnud ühtlase liikumiskiiruse ning nii sõidetakse ühises rütmis reipalt linna poole.
    Selleks, et hommikul mitte toppama jääda, tuleb täpselt välja sõita (minutiline viivitus võib maksta hommikul veerand tundi või rohkem lisasõiduaega) ja tuleb leida õiged kohad, kus rida vahetada.
    Pirita poolt tulles tuleb sõita esimeses reas Russalka valgusfoorist mööda ja siis esimesel võimalusel suunduda teisele reale. Ehkki teine rida võib teinekord näida tühjem, on see näivus petlik ning kindel taktika viib sind 90 protsendil juhtudest keskmisest kiiremini sihtkohta.
    ?Teisipäeva õhtul kell kuus, kõik on uus, oktoobrikuus,? ümisesin naiivset laulukest, kui suuna Pärnu maantee viaduktile võtsin.
    Koju jõudsin 13 minutiga, olles seisnud kolme foori taga ning lasknud viiel erineval vöötrajal üle tee jalutada kuuel naisel, kahel lapsel ja ühel joodikul. Ummikut ei näinud.
    Teisipäeva hommikul sõitsin marsruudil Koidula tn?Narva mnt?Viru ring ?Pärnu mnt?Asula tn?Pärnu mnt 105, kokku 5,8 km. Kell 8.39 käivitasin koduhoovis auto, 14 minutit hiljem kerkis tõkkepuu toimetuse parkla väravas. Jällegi ? ummikut ei näinud.
    Pisut oli vaja seista kella 17.30 paiku Peterburi teel enne Tartu maantee ristmikku, kuid mitte kaua, maksimaalselt 5 minutit. Pärast Järvavana teele lisaradade tekitamist on Peterburi teel ummikud oluliselt vähenenud.
    Tõsi, 10 minutit kulus Majaka ristist Järvevana teele jõudmiseks, kuid võrreldes varasema olukorraga on see siiski kiirem.
    Vahepeal kasutasin alternatiivse teena Laagna tee, Gonsiori, Liivalaia, Pärnu maantee suunda, kuid vasakpööre Liivalaiast Pärnu maanteele on muutumas iga päevaga üha keerukamaks. Nüüd tundub, et on taas kiirem variant sõita Järvevana tee kaudu kui läbi kesklinna.
    Esmaspäeva õhtul jõudsin Ärimajast 8 minutiga D-terminali. Ilmselt oli tipptund liikluses selleks hetkeks juba läbi saanud.
    Teisipäeva hommikul startisin Ärimaja poole 8.40, kohale jõudsin 8.57 ehk 17 minuti pärast. Jõe tänav oli täitsa vabalt läbitav. Liivalaias algas ummik hotell Olümpia juures, kus läitsin sigareti ja alustasin sidur-pidur-gaas-teosammu Pärnu mnt ristmiku suunas. Tegemaks vasakpööret Pärnu maanteele, kulgesin ühekilomeetrist lõiku kokkuvõttes 9 minutit.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Loorits: kas läheme taastuvenergiale üle või maksame miljard eurot aastas?
Tänane olukord elektriturul ei ole mitte taastuvenergiale ülemineku, vaid taastuvenergiale mitte ülemineku tulemus, kirjutab Kaamos Energy juht Mihkel Loorits.
Tänane olukord elektriturul ei ole mitte taastuvenergiale ülemineku, vaid taastuvenergiale mitte ülemineku tulemus, kirjutab Kaamos Energy juht Mihkel Loorits.
Tarneahela probleemide tõttu jääb tänavu tootmata ligi 8 miljonit autot
Globaalsed autotootjad võivad tänavu kaotada tarneahelatega seotud probleemide tõttu 210 miljardit dollarit käibest, mida on kaks korda rohkem kui aasta alguses prognoositi, teatas konsultatsioonifirma Alixpartners.
Globaalsed autotootjad võivad tänavu kaotada tarneahelatega seotud probleemide tõttu 210 miljardit dollarit käibest, mida on kaks korda rohkem kui aasta alguses prognoositi, teatas konsultatsioonifirma Alixpartners.
Enefit Green võib täna avaldada uudise börsile mineku kohta
Eesti Energia kontserni kuuluv taastuvaenergiaettevõte Enefit Green korraldab täna kell 11 pressikonverentsi, kus tahab jagada ettevõtte hetkeseisu ja arenguplaane.
Eesti Energia kontserni kuuluv taastuvaenergiaettevõte Enefit Green korraldab täna kell 11 pressikonverentsi, kus tahab jagada ettevõtte hetkeseisu ja arenguplaane.
Ruth Oltjer: börsilt raha küsida on minu jaoks liiga aeglane ja kohmakas
Tippjuht Ruth Oltjer kirjeldas Äriplaan 2022 konverentsil tagasivaatavalt, kuidas tema ettevõttele oli koroonakriisis prioriteediks Eesti riik. Ta ütles, et kriisi ajal oli tal riigiametitega suurepärane koostöökogemus, kuid mõned otsustamatud ametnikud on siiski tõrvatilgaks meepotis.
Tippjuht Ruth Oltjer kirjeldas Äriplaan 2022 konverentsil tagasivaatavalt, kuidas tema ettevõttele oli koroonakriisis prioriteediks Eesti riik. Ta ütles, et kriisi ajal oli tal riigiametitega suurepärane koostöökogemus, kuid mõned otsustamatud ametnikud on siiski tõrvatilgaks meepotis.