Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna ristmikud töötavad piirkoormusel

    Tallinna kommunaalameti liiklusteenistuse direktori Mati Songisepa sõnul ei erine hommikused tipptunnid suuremalt õhtustest, ummik võib tekkida vaid eri suundades. ?Hommikused tipptunnid on siiski hullemad kui õhtused,? mainib Songisepp. ?Siis minnakse kindlal ajal tööle, korralikud inimesed tulevad kodust. Pärast tööd võib-olla kohe otse koju ei minda.?
    Songisepa valduses on lisaks veel kaart, millelt näha, mis juhtuks siis, kui tipptunni ajal oleksid suletud Vabaduse väljak ja Kaarli puiestee. See kaart on kaetud lillade täppidega. Lillaga tähistatud ristmikud näitavad, et see ristmik ja ümberkaudsed tänavad on täiesti umbes ning autojuht oleks lõksus kohe üpris kauaks ajaks. Praegu on suurem osa ristmikke õhtuse tipptunni ajal kaetud punaste täppidega, mis tähendab, et ristmiku läbilase on piiri peal ning suure tõenäosusega tuleb autojuhil mõned minutid ülesaamist oodata.
    Äripäeva ajakirjanikud jälgisid eelmisel nädalal esmaspäeva õhtust ja teisipäeva hommikust tipptundi ning kirjutasid üles oma emotsioonid ummikutes istudes.
    Sõitsin kl 17.15 paiku Sakala keskuse juurest mööda Kaarli puiesteed ja Luise tänavat Kristiinesse. Tavaliselt võtab see teekond tipptunni ajal sõltuvalt sademete kogusest aega 20?25 minutit, aga eile vedas ? ainult 15 minutit ja kohal.
    Kaarli puiestee oli muidugi umbes ja Luise tänavgi tihkelt autosid täis, kuid ? tasa sõuad, kaugele jõuad. Punasega ristmikule sõitjaid ja ülbeid vaheletrügijaid polnud samuti näha.
    Eelmise teisipäeva hommikul kella kaheksa paiku, nagu peaaegu igal äripäeva hommikul, võtavad autod üksteise järel joondu mõnisada meetrit enne Vabaduse ja Männiku tee ristmikku.
    Autojuhid on enamikus rahulikud ? sellega ollakse juba harjunud. Vaid ühe Volkswageni juhi jaoks tuleb igahommikune ummik uudisena, närviliselt üritab ta süstida ühelt rajalt teisele ja kiikab kohati vastassuunavööndisse libisedes, et kui kaua siis veel.
    Järve bensiinijaama juures läheb juba lahedamaks, vähemasti on autod leidnud ühtlase liikumiskiiruse ning nii sõidetakse ühises rütmis reipalt linna poole.
    Selleks, et hommikul mitte toppama jääda, tuleb täpselt välja sõita (minutiline viivitus võib maksta hommikul veerand tundi või rohkem lisasõiduaega) ja tuleb leida õiged kohad, kus rida vahetada.
    Pirita poolt tulles tuleb sõita esimeses reas Russalka valgusfoorist mööda ja siis esimesel võimalusel suunduda teisele reale. Ehkki teine rida võib teinekord näida tühjem, on see näivus petlik ning kindel taktika viib sind 90 protsendil juhtudest keskmisest kiiremini sihtkohta.
    ?Teisipäeva õhtul kell kuus, kõik on uus, oktoobrikuus,? ümisesin naiivset laulukest, kui suuna Pärnu maantee viaduktile võtsin.
    Koju jõudsin 13 minutiga, olles seisnud kolme foori taga ning lasknud viiel erineval vöötrajal üle tee jalutada kuuel naisel, kahel lapsel ja ühel joodikul. Ummikut ei näinud.
    Teisipäeva hommikul sõitsin marsruudil Koidula tn?Narva mnt?Viru ring ?Pärnu mnt?Asula tn?Pärnu mnt 105, kokku 5,8 km. Kell 8.39 käivitasin koduhoovis auto, 14 minutit hiljem kerkis tõkkepuu toimetuse parkla väravas. Jällegi ? ummikut ei näinud.
    Pisut oli vaja seista kella 17.30 paiku Peterburi teel enne Tartu maantee ristmikku, kuid mitte kaua, maksimaalselt 5 minutit. Pärast Järvavana teele lisaradade tekitamist on Peterburi teel ummikud oluliselt vähenenud.
    Tõsi, 10 minutit kulus Majaka ristist Järvevana teele jõudmiseks, kuid võrreldes varasema olukorraga on see siiski kiirem.
    Vahepeal kasutasin alternatiivse teena Laagna tee, Gonsiori, Liivalaia, Pärnu maantee suunda, kuid vasakpööre Liivalaiast Pärnu maanteele on muutumas iga päevaga üha keerukamaks. Nüüd tundub, et on taas kiirem variant sõita Järvevana tee kaudu kui läbi kesklinna.
    Esmaspäeva õhtul jõudsin Ärimajast 8 minutiga D-terminali. Ilmselt oli tipptund liikluses selleks hetkeks juba läbi saanud.
    Teisipäeva hommikul startisin Ärimaja poole 8.40, kohale jõudsin 8.57 ehk 17 minuti pärast. Jõe tänav oli täitsa vabalt läbitav. Liivalaias algas ummik hotell Olümpia juures, kus läitsin sigareti ja alustasin sidur-pidur-gaas-teosammu Pärnu mnt ristmiku suunas. Tegemaks vasakpööret Pärnu maanteele, kulgesin ühekilomeetrist lõiku kokkuvõttes 9 minutit.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.