Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus Colt ? Mitsubishi tähelaev Eesti autoturul

    Siiani oli meil Mitsubishi menumudeliks Pajero maastur, mis on aga taskukohane vaid vähestele. Või EVO sportauto, mille kaheksanda versiooni kuulutas ajakiri Echappement sel nädalal aasta sportautoks. Ühtegi tõelist pärli lihtrahvale aga pole Mitsubishi mudelivalikus olnud juba ammu ning suuresti just tänu sellele oli see mark tervikuna eestlasest autoostja huviorbiidist ülekohtuselt kõrvale jäänud.
    Kas Colt saab selle vastutusrikka ülesandega hakkama? Ei näe vähimatki põhjust, miks ta ei peaks saama. Tema jõuallikad on konstrueeritud koos Mercedese tehasega, käigukast Saksamaa tipptootja Getrag juures. Samu mootoreid paigaldatakse ka Smart Forfourile, mis räägib juba iseenda eest. Autot toodetakse Hollandis Smartiga samas tehases, kus on täpsust armastavate jaapanlaste valvas silm kogu tootmisprotsessil peal. Tulemuseks on see, et juba on Lääne-Euroopa veastatistikud toonud esile Colti laitmatut koostekvaliteeti ning auto ise pälvis mõne nädala eest maineka Kuldse Rooliratta auhinna. Ja kui siinjuures arvestada veel tõsiasjaga, et Colt on oma väiksusest hoolimata üdini praktiline ning et tema liisingu kuumakse on Eestis alates 1280 kroonist kuus (millele loomulikult lisandub kaskokindlustus ca 1000 kr kuus), peaks olema meie tavatarbija jaoks tegemist tõelise maiuspalaga.
    Ehkki kogu see jutt tundub tükati emotsionaalse kiidulauluna, on tegemist faktidega, mida on raske ümber lükata. Colt on hoolikalt läbi mõeldud auto, mille puhul on leitud optimaalne kompromiss hinna ja kvaliteedi vahel. Seda, et auto on odavast hinnaklassist, saab aru igaüks, kes temasse sisse istub. Istet saab küll liigutada üles-alla, kuid istmepadi on juba üsna taburetisarnane, st padja kallet reguleerida ei ole võimalik. Rool liigub samuti vaid üles-alla, sisse-välja liigutada ei saa. Materjalid siseviimistluses on küll stiilsed, aga kohati mõjub näiteks läbipaistev helesinine plastmass silmatorkavalt odavana. Müratase on nagu väikeautos ikka. Samas ei paista odavus kuidagi välja auto tehnilises pooles. Reguleeritavate klapifaasidega mootorid on jõulised ja säästlikud, käigukast töötab kergelt ja täpselt, pidurid on leidnud erinevates testides heakskiitu, sidur toimib laitmatult. Vaatamata sellele, et tegemist on väikeautoga, on salongis pearuumi lahedalt ning ka laiuse kohta pole midagi ette heita ? Colt on sama lai kui klass kogukam Lancer.
    Tagaistet saab liigutada ette-taha, samuti reguleerida seljatoe kallet. Kui tagaistmed on tagumises asendis, on põlveruumi lahedalt ka suuremale inimesele. Tõsi, kõik see käib pagasiruumi arvel, kuid kui tarvis, saab teha Coltist kas või kaubiku ? tagumised istmed on võimalik autost täielikult välja võtta.
    Hetkel on Colti mudelivalikus kolm bensiinimootorit: kõik kettajami ja VVT-süsteemiga (Variable Valve Timing Control) ? ehk sisselaskeklappide faase on võimalik muuta. Tuleva aasta alguses lisanduvad ka diiselmootorid ? Boschi tarnitud vahejahuti ja ühissurve sissepritsega diislid.
    Käiguvahetitest on saadaval viiekäiguline manuaalkäigukast ja kuueastmeline poolautomaatkäigukast (välja arvatud 1,1-liitrisele). Poolautomaatkäigukast on tavalise automaatkäigukastiga võrreldes kütust säästvam ning võimaldab lisaks automaatre?iimile ka käsitsi käike vahetada. Mitsubishi viieukselise Colti baashind on 159 000 krooni, lisaks viieukselisele mudelile on aprillis 2005 oodata ka pisut teistsuguse disainiga kolmeukselist Colti.
    Mitsubishi Colt kandideerib ka Eesti aasta auto tiitlile, mille tulemused saavad teatavaks ülehomme kell 16 Kanal 2 algavas telesaates. Aasta auto ?ürii tõi testisõidul eeskätt esile Colti sõiduomadusi ja praktilisust ning soodsat hinda.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ignitis kinnitas kõbusa dividendi
Leedu energiaettevõte Ignitis Group kinnitas eile toimunud aktsionäride korralisel üldkoosolekul eelmise aasta teise poolaasta eest aktsionäridele makstava dividendi, selgub börsiteatest.
Leedu energiaettevõte Ignitis Group kinnitas eile toimunud aktsionäride korralisel üldkoosolekul eelmise aasta teise poolaasta eest aktsionäridele makstava dividendi, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Hollandi firma plaanib Pärnusse miljarditehast Riisalo: kui saame neid kuidagi aidata, siis teeme seda
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse.