Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus Colt ? Mitsubishi tähelaev Eesti autoturul
Siiani oli meil Mitsubishi menumudeliks Pajero maastur, mis on aga taskukohane vaid vähestele. Või EVO sportauto, mille kaheksanda versiooni kuulutas ajakiri Echappement sel nädalal aasta sportautoks. Ühtegi tõelist pärli lihtrahvale aga pole Mitsubishi mudelivalikus olnud juba ammu ning suuresti just tänu sellele oli see mark tervikuna eestlasest autoostja huviorbiidist ülekohtuselt kõrvale jäänud.
Kas Colt saab selle vastutusrikka ülesandega hakkama? Ei näe vähimatki põhjust, miks ta ei peaks saama. Tema jõuallikad on konstrueeritud koos Mercedese tehasega, käigukast Saksamaa tipptootja Getrag juures. Samu mootoreid paigaldatakse ka Smart Forfourile, mis räägib juba iseenda eest. Autot toodetakse Hollandis Smartiga samas tehases, kus on täpsust armastavate jaapanlaste valvas silm kogu tootmisprotsessil peal. Tulemuseks on see, et juba on Lääne-Euroopa veastatistikud toonud esile Colti laitmatut koostekvaliteeti ning auto ise pälvis mõne nädala eest maineka Kuldse Rooliratta auhinna. Ja kui siinjuures arvestada veel tõsiasjaga, et Colt on oma väiksusest hoolimata üdini praktiline ning et tema liisingu kuumakse on Eestis alates 1280 kroonist kuus (millele loomulikult lisandub kaskokindlustus ca 1000 kr kuus), peaks olema meie tavatarbija jaoks tegemist tõelise maiuspalaga.
Ehkki kogu see jutt tundub tükati emotsionaalse kiidulauluna, on tegemist faktidega, mida on raske ümber lükata. Colt on hoolikalt läbi mõeldud auto, mille puhul on leitud optimaalne kompromiss hinna ja kvaliteedi vahel. Seda, et auto on odavast hinnaklassist, saab aru igaüks, kes temasse sisse istub. Istet saab küll liigutada üles-alla, kuid istmepadi on juba üsna taburetisarnane, st padja kallet reguleerida ei ole võimalik. Rool liigub samuti vaid üles-alla, sisse-välja liigutada ei saa. Materjalid siseviimistluses on küll stiilsed, aga kohati mõjub näiteks läbipaistev helesinine plastmass silmatorkavalt odavana. Müratase on nagu väikeautos ikka. Samas ei paista odavus kuidagi välja auto tehnilises pooles. Reguleeritavate klapifaasidega mootorid on jõulised ja säästlikud, käigukast töötab kergelt ja täpselt, pidurid on leidnud erinevates testides heakskiitu, sidur toimib laitmatult. Vaatamata sellele, et tegemist on väikeautoga, on salongis pearuumi lahedalt ning ka laiuse kohta pole midagi ette heita ? Colt on sama lai kui klass kogukam Lancer.
Tagaistet saab liigutada ette-taha, samuti reguleerida seljatoe kallet. Kui tagaistmed on tagumises asendis, on põlveruumi lahedalt ka suuremale inimesele. Tõsi, kõik see käib pagasiruumi arvel, kuid kui tarvis, saab teha Coltist kas või kaubiku ? tagumised istmed on võimalik autost täielikult välja võtta.
Hetkel on Colti mudelivalikus kolm bensiinimootorit: kõik kettajami ja VVT-süsteemiga (Variable Valve Timing Control) ? ehk sisselaskeklappide faase on võimalik muuta. Tuleva aasta alguses lisanduvad ka diiselmootorid ? Boschi tarnitud vahejahuti ja ühissurve sissepritsega diislid.
Käiguvahetitest on saadaval viiekäiguline manuaalkäigukast ja kuueastmeline poolautomaatkäigukast (välja arvatud 1,1-liitrisele). Poolautomaatkäigukast on tavalise automaatkäigukastiga võrreldes kütust säästvam ning võimaldab lisaks automaatre?iimile ka käsitsi käike vahetada. Mitsubishi viieukselise Colti baashind on 159 000 krooni, lisaks viieukselisele mudelile on aprillis 2005 oodata ka pisut teistsuguse disainiga kolmeukselist Colti.
Mitsubishi Colt kandideerib ka Eesti aasta auto tiitlile, mille tulemused saavad teatavaks ülehomme kell 16 Kanal 2 algavas telesaates. Aasta auto ?ürii tõi testisõidul eeskätt esile Colti sõiduomadusi ja praktilisust ning soodsat hinda.