• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,87
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,87
  • 09.12.04, 08:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Atko Grupp trügib Eesti suurimaks bussifirmaks

Bussifirmad nimetavad Atko Gruppi Eesti bussinduse suretajaks, sest suurimaks bussifirmaks trügiv ettevõte on vaidlustanud kõik maakondlikud liinikonkursid.
Viimase aasta jooksul on Atko Gupiga seotud bussifirmad üle Eestis vaidlustanud eri põhjustel ligi kümme liinikonkurssi. Maakondade hulgas on nii neid, kus vaidlus alles pooleli, kui ka Atko jaoks positiivselt või negatiivselt lõppenud ettevõtmisi, kirjutab Postimees.
Kõige pikemalt käivad vaidlused Harjumaa liinikonkursi üle, kus Atkoga seotud firma MTG Vooremaa vaidlustas konkursi 2001. aastal. Praegu seisab liinikonkurss ühistranspordikeskuse loomise taga. Vahepeal on Harjumaa doteeritud bussiliinidel sõitnud Atkole kuuluv Harjumaa Liinid.
Suurt osa bussifirmadest koondava Eesti Autoettevõtete Liidu (EAEL) sõitjateveo spetsialisti Ivo Volti sõnul on Atko sellise suhtumise ära teeninud oma käitumisega. «Konkursside toimumist takistatakse igal võimalusel ning küllalt on neid näiteid, kus asjade edasine areng annab kinnitust otsitud põhjuste kohta,» lausus Volt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

EAELi kuuluvate bussifirmade juhid ei taha oma nime all konkurendist avalikult halvasti rääkida, omavahelistes vestlustes nimetatakse Atkot aga Eesti bussinduse väljasuretajaks, kes püüab iga hinna eest kõik liinid endale saada.
Atko Grupi nõukogu esimees Arvo Sarapuu ei tee saladust, et firma püüab endale haarata võimalikult suurt osa maakondade bussliinidest.
«Küll aga ei taha me leppida sellega, et maakonnad püüavad liine senistele firmadele anda ja teevad vastavalt sellele oma konkursse,» rääkis ta.
Sarapuuga ühte meelt on ka majandusministeeriumi kantsler Marika Priske, kes on varem Postimehele kinnitanud, et maakonnad võiks senisest rohkem tegeleda korralike liinikonkursside korraldamisega, mitte senistele vedajatele sokutamisega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele