• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,12%39 938,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,12%39 938,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • 20.12.04, 07:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Rong võib viia Tartust Tallinna kahe tunniga

Eesti Raudtee lubab eelolevast suvest lühendada Tartu-Tallinna reisirongide sõiduaja kahele tunnile, mis riisub suure osa bussiettevõtete klientidest.
Eesti Raudtee nõukogu esimees Edward Burckhardt lubas eelmisel nädalal majandusminister Andrus Ansipile, et rongid saavad alates eelolevast suvest Tartu-Tallinna liinil kihutada kuni 120 kilomeetrit tunnis, teatas majandusministeerium.
Nii suure kiirusega väheneks reisirongide sõiduaeg ühe tunni ja 50 minutini, kirjutab Postimees.
Reisijatevedu korraldava Edelaraudtee rongid on seni saavutanud lühimaks Tartu-Tallinna vahemaa läbimisajaks kaks tundi viis minutit, ütles ettevõtte juhatuse esimees Henn Ruubel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Väiksema läbimisaja võimaldab mõne Edelaraudtee veduri suurim, 110kilomeetrine tunnikiirus.
'Mina vahetaksin bussi kohe rongi vastu, kui sõiduaeg väheneks, sest rongipilet on odavam,' ütles reedel Tallinnast Tartusse vanemate juurde sõitnud Tallinna Pedagoogilise Seminari sotsiaaltöö üliõpilane Olga Smirnova. 'Rong on ka palju mugavam ning bussist ligi pool tundi kiiremini kohale jõuda oleks mõnus.'
Kiire rongisõit kustutaks sõiduplaanist mitu bussiliini, sest bussiettevõtjad pole valmis piletihindade langetamisega rongiliiklusega võistlema asuma, ütles Tartu-Tallinna liinil reisijaid vedava ASi Taisto juhatuse esimees Taisto-Taimo Kängsepp.
Eesti Raudtee suudab senisest kiiremat sõitu pakkuda järgmise aasta suvest alates üksnes Tartu-Tallinna liinil, vastupidises suunas aga alles pärast 2007. aastat, rääkis Eesti Raudtee infrastruktuuridirektor Kaido Simmermann. Mõlema suuna kiirendamist takistavad remonditööd Tapa-Tallinna suunal.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele