Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Neste alustas taas kütuse hinnarallit
Neste Eesti alustas eile taas kütuseturul hinnarallit, alandades bensiini Futura 98 Euro hinda 70 sendi võrra liitrilt. Nii Futura 98 kui 95 Euro maksid kõigis Neste jaamades alates eile päeval kella ühest 11 krooni ja 10 senti.
?Tegemist on järjekordse hinnaüllatusega. Soovime selle sammuga meeles pidada ka kõrgema hinnatasemega toote kasutajaid,? ütles Neste peadirektor Indrek Kaju. Tema sõnul püsib madalam hinnatase aasta lõpuni.
Paar tundi hiljem teatas Statoil, et langetab kõigi bensiinide hindu samuti 70 sendi võrra, odavaim kütus on Statoili automaatjaamades 1-2-3 müüdav 95 Euro, mis maksab 10 krooni ja 40 senti.
?Autobensiinid 95 Euro, 95 Euro Ultima ja 98Euro Ultima on erinevad tooted, eri kvaliteedi tõttu on erinevad ka nende toodete hinnad ? seega vaid ühe kvaliteedi hinda langetades seaksime teisi kvaliteete tarbivad kliendid ebaõiglasesse olukorda,? teatas Eesti Statoili turundusjuht Hede Kerstin Luik.
?Tänase hinnamuudatuse põhjus ei ole maailmaturu hindade liikumises, tegemist on puhtalt kohaliku turu konkurentsiga,? lisas ta.
Õhtul alandas Uno-X tanklates kõikide bensiinide hindu ka Hydro Texaco, bensiin 95 CleanSystem3 maksab samuti 10 krooni ja 40 senti.
?Sellise suurusjärgu hinnalangus ei ole põhjustatud maailmaturu hindade langusest. Viimaseid noteeringuid vaadates on hind hoopiski uuesti tõusma hakanud. Meie hinnangul on Eestis tegemist kohalikust konkurentsist tingitud hinnalangusega, mida võib ka väikeseks hinnasõjaks pidada,? kommenteeris Hydro Texaco tegevjuht Andres Kivistik.
Õhtul langetas Neste ka kütuse Futura 95 Euro hinda, mille uus hind kõikides automaattanklates on samuti 10.40.
?Tundub, et konkurendid on meie ?hinnaüllatust? väga tõsiselt võtnud,? nentis Kaju. ?Praegune bensiinide hinnatase on tõenäoliselt ajutine, sest on eeskätt tingitud konkurentsiolukorrast. Ka järgmise aasta algul jõustuvad karmimad keskkonnanõuded vedelkütustele võivad kaasa tuua korrektsiooni ülespoole.?
Äripäeva analüütiku Tõnis Oja sõnul tõi hinnalanguse siiski pigem maailmaturu olukord ja nõrk dollar kui sisemaine konkurents.
?Nüüd on lihtsalt võimalik hindu alla lasta,? ütles ta. Tema andmetel müüsid kütuse jaemüüjad bensiini veel oktoobri alguses nullilähedase marginaaliga, nüüd oli maailmaturu hindade langus kasumi bensiin 95 pealt kasvatanud poolteise kroonini liitrilt.
?Ruumi veel langetada on,? kinnitas Oja ja ennustas, et kui maailmas midagi drastilist ei juhtu, ei hakka jaemüüjad hindu ka uuel aastal vanale tasemele tagasi tõstma.