Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kollane tuli ? lõppeva aasta suurim peavalu linnaliikluses

    Äripäev korraldas kiirküsitluse ligi veerandsaja inimese seas, kes igapäevaselt Tallinnas sõidavad. Küsimuse eesmärk oli välja selgitada nähtused, mis lõppeval aastal kõige enam häirisid. Valdav enamus küsitletutest tõi esimese emotsioonina välja selle, et suunatuld kas ei näidata üldse või näidatakse alles siis, kui on juba alustatud manöövrit.
    ?Suunatulekang on igand. Ja kui juhtumisi oledki suunatulemees, siis ära jumala pärast näita seda enne, kui oled juba pööret alustanud. See on päris vahva mäng: arva ära, kas ja kuhu ma pööran,? iseloomustas linnaliiklust FIEna töötav Inge, kes soovitab kogu probleemi võtta läbi huumoriprisma.
    Teisele kohal oli küsitletute seas probleem nende juhtidega, kes ei pea kollast foorituld millekski. Juba ammu põleva kollase tulega sõidetakse ristmikule välja ja siis jäädakse keset ristmikku ummikusse seisma.
    ?Ja oleks siis ainult kollane tuli tabu. Lauspunasega sõidetakse veel ristmikule. Juhuseid, mil minul on roheline tuli ammu ees, aga kõrvalt kihutab veel täiesti süüdimatult ristmikule auto, tuleb ette absoluutselt iga päev,? tunnistab autorendifirmas töötav Mati (26), kes selliseid olukordi peab eriti ohtlikeks. ?Kui on tavaline peatee ja keegi keerab kellelegi ette, on asi selge, kes on süüdi. Fooriga ristmikul on aga raske hiljem tõestada, mis tuli, kelle jaoks parajasti põles ja õigus jääb sellele, kelle autos istus rohkem tunnistajaid.?
    Temagi hinnangul on suunatuleprobleem Eestis terav, sest väga sageli tuleb tal sõita ka Riias ja Vilniuses ja seal sellist muret ei ole. Ja kui seal suunda näidata, siis antakse ka teed. ?Meil on kaks äärmust: kas ei vilgutata ja keeratakse tuimalt ette või siis vilguta kas või veerand tundi, aga keegi teed ikka ei anna.?
    Kolmandale kohale tõsteti probleem neljarealistel teelõikudel, kus millegipärast armastavad eestlased sõita just vasakul rajal, sõltumata sellest, kas parem rada on tühi või mitte. Mujal maailmas on täiesti elementaarne, et vasakut rada kasutatakse vaid möödasõitudeks ja kui parasjagu ei ole kellestki mööda sõita, sõidetakse kõige parempoolsel rajal.
    Probleeme kerkis esile mitmeid teisigi, kõigi nende kokkuvõtteks leiti, et autokoolides võiks õpetada rohkem elementaarseid liiklusviisakuse reegleid ja politsei peaks rohkem pöörama tähelepanu neile probleemidele, mis parajasti kõige teravamad. Positiivse näitena toodi esile mõni aeg tagasi politsei korraldatud jahti kollase tulega ristmikule sõitvatele juhtidele. Kõige markantsema näitena aga juhtumit, mil hommikusel tipptunnil oli rivist välja läinud ühe linnaliikluse sõlmpunkti foor ja kus valitses totaalne kaos. Liikluskaosest väljununa märkasid juhid aga veidi maad eemal politseinikke, kes mõõtsid kiirust, mis oli tipptunnile omaselt niigi aeglane. Selle asemel võinuks nad rikkis fooridega ristmikul liiklust reguleerida.
    Kui sõidad ise ühtlase tempoga, kihutab kindlasti mõni auto suurel kiirusel mööda ning jääb mõne aja pärast ette venima. Tekib küsimus, mis oli selle möödasõidu mõte. Kas tõesti on tegemist pelgalt autojuhi komplekside väljaelamisega?
    Kui maanteel liikleb mõni sõiduk lubatust aeglasemalt, tekib tema taha tihti pikk järjekord. Miks ei võiks aeglaselt liikuv juht võtta laiemas kohas tee äärde ja lasta kiiremini liikuvat kolonni lihtsalt mööda?
    Möödasõidu teevad sageli ohtlikuks need juhid, kes tagant suurel kiirusel kogu kolonnist mööda hakkavad pressima. Juhid, kes kannatalikult on oodanud sobivat hetke, peavad nende tõttu tagasi oma ritta võtma ja möödasõit lükkub nende jaoks veelgi edasi. Möödasõitu peaks sooritama ikka ükshaaval ja järjekorras.
    Kui aeglases kolonnis liikuv auto ei kavatse esimesest mööda sõita, võiks ta anda parempoolse suunatulega märku, et tagant tulijad teaksid, kas ees sõitev ootab sobivat hetke möödasõiduks või lihtsalt kulgeb oma rada.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Apranga esimese kvartali käive kasvas üle 10%
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.