• OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,43%6 612,68
  • DOW 300,08%45 869,61
  • Nasdaq 0,83%22 324,94
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,18
  • OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,43%6 612,68
  • DOW 300,08%45 869,61
  • Nasdaq 0,83%22 324,94
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,18
  • 21.02.05, 07:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Sülearvutite menu üha kasvab

Tänavu ostavad eestlased kaks korda nii palju sülearvuteid kui mullu, ennustavad arvutimüüjad.
Arvutipoed prognoosivad, et sel aastal soetab endale uue sülearvuti ligi 44 000 inimest, mis läheneb tavapäraste lauaarvutite müügitulemusele, kirjutab Postimees.
«Eestlased on hakanud sülearvuteid tänu järelmaksuvõimaluste avardumisele ja internetiühenduse kättesaadavamaks muutumisele üha rohkem kodudesse ostma,» ütles Ordi juhatuse esimehe Sulev Sisask.
Sülearvutite kahekordistuva tootmismahu kasvu saab Sisaski sõnul tagada töökäsi juurde palkamata, sest inimesed ostavad selle võrra vähem lauaarvuteid. Ordi tõusis mullu 2034 komplekteeritud sülearvutiga Eesti tootjate seas liidriks, sest neljakordistas tootmismahtu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Meie müügisalongides näeb viimasel ajal üha sagedamini pilti, kus ema või isa on tulnud oma 15?18aastasele tütrele sülearvutit ostma,» rääkis ML Arvutid turundusjuht Mart Sepp. «Sülearvuti ostetakse pere teiseks arvutiks, millega saab ühest toast teise rännata või seda näiteks suvilasse kaasa võtta.»
Eestis esimesena sülearvutite kokkupanemist alustanud MicroLink suurendas mullu oma tootmismahtu enam kui kaks korda, 1256 arvutini.
Välismaalt tulnud tuntud rahvusvaheliste kaubamärkide läbimüüki ootab samuti kahekordistumine, oletas tuntud rahvusvahelist kaubamärki esindava IBM Eesti tegevdirektor Valdo Randpere.
«Tallinnas kohvik Moskvas istub kogu aeg hulk noori, kasutades sülearvutitega WIFI internetiühendust. Nad piiluvad kogu aeg ringi, et kas neid ikka märgatakse,» kirjeldas Randpere. «Mida rohkemate vilede ja tuledega arvuti poisil on, seda suurem trobikond tüdrukuid teda ümbritseb.»

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele