• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 23.02.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suheteäri logistikas

Üks tuttav loobus hiljuti teenusepakkujast, kes pidevalt eksis ega pakkunud teenust, milles pooled olid kokku leppinud ning mille eest klient maksnud. Hoolimata korduvatest lubadustest midagi parandada ei muutunud midagi. Saadetised hilinesid ning klient kannatas teinekord selle tõttu ka kahju.
Ehkki ta oli lojaalne klient, olid ta mahud siiski piisavalt väikesed, et logistikafirmale üsna tähtsusetuks osutuda. Nii oli lihtsam jagelemise asemel teenusepakkujat vahetada, lootuses, et ehk on parem.
Info probleemidest jõudis arutlemiseks ka ühte foorumisse. Fenomenaalne on siinjuures, et ehkki internetifoorumi vahendusel jõuab info teenusepakkuja kohta vähema hulga potentsiaalsete klientideni, töötab selline negatiivne tagasiside jõulisemalt kui positiivne. Eriti, kui see põhineb kellegi kogemusel. Võibolla jäi teenusepakkuja ilma mõnest tulevasest kliendist?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ehkki logistikaettevõtted reklaamivad end peamiselt oma teenuste ning väidetavate erinevuste kaudu, on teenused firmati siiski üsna sarnased. Eesmärk on toimetada saadetis punktist A punkti B. Teenus ise erineb nüanssides, küll tekivad vahed sisse kliendiga suhtlemisel, seda alates klienditeenindusest, probleemide käsitlemisest, teenuse kvaliteedi jälgimisest, lõpetades kliendi ettepanekute ja muredega arvestamisega. Nii pööratakse ka selles, üsna tehnilises valdkonnas üha enam tähelepanu hoopis suhete, mitte teenuste müümisele.
Klient läheb sõltumata valdkonnast tagasi sinna, kus ta positiivse kogemuse sai, kus temaga arvestati ning lubadusi täideti.
Väiksena tunduv klient ei pruugigi väga väike olla, sest kliendi kogemusel põhinev negatiivne reklaam töötab efektiivsemalt kui firma mainekujundusse maetud raha eest linnas rippuvad plakatid kõlavate hüüdlausetega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele