• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,25
  • DOW 300,00%43 914,12
  • Nasdaq −0,66%19 902,84
  • FTSE 1000,01%8 312,3
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,25
  • DOW 300,00%43 914,12
  • Nasdaq −0,66%19 902,84
  • FTSE 1000,01%8 312,3
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 18.03.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Luksuslik linnamaastur Fordilt

Nii eestlastele tuttavat Mazda Tribute?i kui ka Fordi versiooni samast autost, Ford Mavericki, toodetakse Ameerikas, kus luksus kuulub iga sõiduki baasvarustusse. Sellest hoolimata on Mazda euroopalikult tagasihoidlik, hiljuti Eestis müügile jõudnud Maverick aga tüüpiline ameeriklane.
Mavericki mootorivalikusse kuulub kaks võimast bensiinimootorit: 2,3-liitrine 150 hj Zeteci bensiinimootor ja 3-liitrine V6, võimsusega 203 hj. Baasvarustuses on kliimaseade, valuveljed jpm, mis enamikul teistel autodel saab juurde vaid lisaraha eest. 3-liitrine on baasvarustuselt aga sootuks luksuslik: nahksisu, automaatkäigukast, elektriliselt reguleeritav juhiiste, kiirusehoidja jne.
Eriti põnevaks teeb Mavericki aga tema intelligentne nelikvedu. Selle juhtimissüsteem jälgib pidevalt auto kiirust, gaasipedaali asendit, erinevust rataste pöörlemiskiiruses ning vastavalt vajadusele suunab veojõu kas esimesele või tagumisele teljele, samuti otsustab, millisel rattal on kõige parem haakumine. Tulemuseks on see, et auto suudab üles sõita kuni 45kraadisest kallakust ja tema õnnestunud kaalujaotus lubab küldkaldenurgaks kuni 49 kraadi.
Proovisõidul tõestas Maverick eeltoodut igati. 3-liitrine mootor andis maanteesõidul nautimisväärse sõiduelamuse ja maastikul nelikveo võimeid katsetades olid testijad sunnitud piltlikult öeldes Maverickile tunnustavalt õlale patsutama. Kui tavaliselt peab krossirajal lumega kaetud järsust tõusust raske autoga üles sõitmiseks eelnevalt tublisti hoogu võtma, siis Maverick sõitis üles täiesti stoilise ükskõiksusega. Isegi siis, kui ta järsul nõlval lihtsalt seisma jäeti, startis ta uuesti paigalt hooga, nagu poleks mingit seisakut toimunudki.
Ei saa märkimata jätta ka tõsiasja, et selline veoskeem, mis näiteks maanteel kasutab ainult esivedu, tagab ka arvestatava kütuse kokkuhoiu. 3-liitrise V6 mootoriga nelikveolise auto keskmine kütusekulu on 12,1 liitrit 100 km kohta, 2,3-liitrine saab hakkama 10,4 liitriga 100 km kohta.
Loomulikult, aeglustita maasturile sobiks suurepäraselt madalama pöördemomendiga diiselmootor, aga kahjuks ei ole seda Fordi mudelivalikus ja arvestades tema päritolu, ilmselt kunagi ei tekigi. Kuid see on ka üks väheseid miinuseid, mis tal on.
Tõsi, vaielda võib ka auto disaini üle, mis on üsnagi ajast ja arust, eriti salongis. Aga kui veidi iganenud disain välja arvata, pole erilist põhjust tema hinna üle nuriseda. Arvestades baasvarustust ja sõiduvõimet, on 364 900 krooni üsna konkurentsivõimeline hind. Nahaga sisustatud, automaatkäigukastiga 205 hj maasturi eest 429 900 krooni küsida ei ole samuti liiga palju.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 21:37
FIDE kiir- ja välkmale maailmameistrivõistlused toimuvad aasta lõpus New Yorgis
FIDE kiir- ja välkmale maailmameistrivõistlused toimuvad 2024. aastal esmakordselt New Yorgis. 26. detsembril Wall Streetil algav suursündmus toob kokku maailma tippmaletajad ja rõhutab male sümbolväärtuseid – strateegiat ja riski –, mida seekord väljendatakse globaalse ärikeskuse südames.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele