• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • 07.06.05, 17:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toomas Luman ? riik käitub aktsiise tõstes sõnamurdlikult

Järgneb Eesti Kaubandus - Tööstuskoja juhatuse esimehe Toomas Lumani kommentaar:
Eesti Kaubandus ? Tööstuskoda on seisukohal, et riik, soovides tõsta alkoholi-, kütuse- ja tubakaaktsiisi käitub sõnamurdlikult nii ettevõtjate kui Eesti inimeste suhtes.
Eelmise aasta lõpul lepiti ühiskonnas kokku ja seadustati aktsiisimäärad ja nende tõus lähemaks kolmeks aastaks. Neile tuginedes on ettevõtjad kavandanud oma edasise tegevuse, s.h investeeringud. Viimase kaheksa kuu jooksul ei ole Eesti majanduskeskkonnas toimunud selliseid muudatusi, mille tulemusel 2004. aasta lõpul kokku lepitud aktsiisitõusu plaane tuleks muuta.
Inimesi aga puudutab eriti valusalt kasvavate kütuse maalimaturu hindade juures veel Eesti riigi poolt kavandatav kütuseaktsiisi kiirendatud tõus. Sealjuures nimetatakse kütuseaktsiisi tõusu põhjendusena vajadust mõjutada inimesi vähem kütust tarbima ja kasutama rohkem ühistransporti. See tähendab, et riik soovib pidurdada inimeste liikumist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kaubanduskoja hinnangul ei ole liikumisvabaduse piiramine ja sund kasutada ühistransporti, olukorras, kus ühistranspordi võimsus ei ole piisav või ühistransport (osades piirkondades) hoopiski puudub, demokraatlikule riigile kohane. Samas unustatakse ära, et kütuseaktsiisi tõus mõjub paratamatult ka kaubatranspordile, kergitades seeläbi kõikide kaupade hindu.
Me ei saa nõustuda ebastabiilse maksupoliitika ega maksukoormuse tõusuga. Ebastabiilne maksupoliitika ja maksukoormuse tõus kahjustavad meie tööstuse ja majanduskeskkonna konkurentsivõimet. Samuti nagu riigi sõnamurdlik käitumine hävitab usaldust riigi vastu. Kutsume Valitsust üles aktsiisitõusust loobuma ja arvestama ühiskonnas saavutatud kokkulepete ja kehtiva seadusega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele