• OMX Baltic0,18%297,11
  • OMX Riga0,18%918,3
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,08%1 218,68
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 1000,31%9 217,54
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,65
  • OMX Baltic0,18%297,11
  • OMX Riga0,18%918,3
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,08%1 218,68
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 1000,31%9 217,54
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,65
  • 20.07.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Järjekorrad praamidele niipea ei kao

?Meile eraldatud ressurssidest reede ja pühapäeva õhtuks täiendavate praamide liinile panemine on lisakulu ning luksus,? ütles sadamates tekkinud olukorra kohta majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Margit Markus.
Saaremaa Laevakompanii ning majandusministeeriumi vahel sõlmitud lepingu järgi peab Virtsu?Kuivastu ja Rohuküla?Hel­ter­maa liinidel alaliselt käigus olema vähemalt kaks parvlaeva, mis mahutavad 400 liinimeetrit sõidukeid ja 400 reisijat. Lisasõiduks tekib kohustus, kui sadamas on ootel rohkem kui 100 liinimeetrit autosid.
Markuse sõnul ministeeriumil laevakompaniile etteheiteid ei ole, sest miinimum on täidetud ning ministeeriumil puuduvad ka rahalised võimalused liinide täiendamiseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?See, kas laevakompaniil on raha ja kas ta saab panna täiendavaid parvlaevu, sõltub juba temast,? selgitas Markus.
Saaremaa Laevakompanii tegevdirektori Tõnis Rihvki sõnul rõhuti sügisel lepingu koostamisel kindlale summale, millest lähtudes kujunes ka riigitellimus ning selle finantseering.
?Ma väga loodan, et sellest suvest võetakse õppust ning sügisel ei tehta neid otsuseid jaanuarikuu täituvusest lähtudes, vaid sellest, milline on täituvus suve kõige palavamal ajal,? lisas Rihvk. Tema silmis seisneb parema teenuse lahendus raha leidmises.
Hetkel sõidab üks laevakompanii suurtest laevadest Saaremaa ja Läti vahelisel liinil, millel on Rihvki sõnul kaks põhjust. Esiteks on eelnevad aastad näidanud kolmanda suure laeva kasutegurit vaid mõnel nädalavahetusel neljapäevast pühapäevani, ülejäänud aja seisab laev sadamas. Teise põhjusena tõi ta välja lepingu sõlmimise ajal läbi käinud suhtumise, et saarte vahele ei ole nii uhket praamiliiklust vaja, seega pidi laevakompanii leidma alternatiivi.
Reisijal jääb seega paremaid tingimusi loota järgmise aasta sügisel toimuvast uuest saartevahelise praamiliikluse konkursist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 27 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele