Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Töötajate kaasamine viis seksiskandaalini

    Eestiski kõneainet pakkunud töötajate kaasamine ettevõtte juhtimisse viis Saksa autotootja Volkswageni seksiskandaali ja mitme tippjuhi lahkumiseni.
    Viimastel nädalatel rahvusvahelises pressis palju kõneainet saanud nn Volkswageni seksiskandaali põhjustasid töötajate esindajad firma juhtorganites, kes käisid autotootja kulul eksootilistele reisidel ja kasutasid prostituutide teenuseid. Samal ajal andis töötajate nõukogu juhatusele vabad käed otsuste langetamiseks. Samuti on selgunud, et firma töötajad on võtnud altkäemaksu. Kokkuvõttes on suureks paisunud skandaal mõjunud laastavalt firma mainele.
    Suuremates Saksa ettevõtetes kuuluvad töötajate esindajatele pooled kohad tippjuhtide üle järelevalvet teostavas nõukogus. Skandaal Volkswagenis on seadnud kahtluse alla kogu Saksa töötajate kaasamise süsteemi ning tõstatanud küsimuse tööseadustiku muutmisest.
    Kuigi töötajate kaasamist otsustusprotsessidesse ettevõttes puudutavad seadused on 18 Euroopa Liidu riigis, ei ole nad kuskil nii laiaulatuslikud kui Saksamaal ega anna töötajatele nii suurt sõnaõigust.
    ?Ühisjuhtimine on suurtes ettevõtetes üsna levinud, aga see sisaldab tõsist ohtu ? töötajate nõukogu võib kaotada oma sõltumatuse juhtkonnast,? kommenteeris Frankfurdi Ülikooli tööõiguse ekspert Achim Seifert.
    Skandaali tõttu on oma kohalt tagasi astunud Volkswageni töötajate nõukogu esimees Klaus Volkert ja personaliülem Peter Hartz, kes ise küll eitavad oma seotust rikkumistega ning pole ka otseselt uurimise all.
    ?Minu kaasamine sellesse protsessi ainult kaudsete sidemete tõttu on alatu laim,? ütles Volkert.
    Küll aga uurib riigiprokuratuur Volkerti äripartneri Helmuth Schusteri, endine ?koda personaliülema, altkäemaksuvõtmise juhtumeid seoses projektidega Angolas, Indias ja T?ehhis. Samuti on nii Volkert kui ka Hartz seotud endise Volkswageni personalijuhi Klaus-Joachim Gebaueriga, kes on uurimise all seoses sellega, et broneeris töötajate nõukogu esindajatele puhkusereise ja prostituutide külastusi.
    Töötajate esindajate käitumine on põhjustanud ?oki tavalistes Volkswageni töötajates ning mures on ka ametiühingu esindajad, kelle jaoks on tegemist tõelise katastroofiga. Juhtunu nõrgestab veelgi nende positsioone, mis on viimasel ajal kõikuma löönud liikmeskonna vähenemise tõttu ja suutmatuse tõttu peatada Saksamaa liidukantsleri Gerhard Schröderi majandusreforme.
    Seni on Volkswagen olnud ametiühingule ülioluline, sest kompanii 179 000 lihttöölisest kuulub 97 protsenti ametiühingusse.
    Lisaks annab skandaal opositsioonis olevatele konservatiividele võimaluse rünnata valitsuse tööpoliitikat. Volkswagen on traditsiooniliselt olnud lähedastes suhetes poliitikutega ning eriti Sotsiaaldemokraatliku Parteiga ning oma kohalt tagasi astunud Peter Hartz on kantsler Gerhard Schröderi lähedane liitlane tööturu reformide läbiviimises ja Sotsiaaldemokraatliku Partei liige. Samuti oli Schröder ise kuni 1998. aastani Volkswagenis ametis direktorina.
    Ka Eestis on olemas töötajate kaasamise seadus, mis võeti vastu käesoleva aasta jaanuaris, kuid ei anna töötajatele siiski nii laiaulatuslikke õigusi kui Saksamaal.
    Eesti töötajate kaasamise seadus puudutab suurettevõtteid, mis tegutsevad vähemalt kahes Euroopa Liidu riigis ja millel on kokku vähemalt tuhat töötajat, kusjuures vähemalt kahes liikmesriigis peab olema kummaski mitte vähem kui 150 töötajat.
    Ka puudub moodustatavatel töötajaid esindavatel organisatsioonidel otsustusõigus ning neil on vaid konsulteeriv roll ning õigus saada informatsiooni töötajate huve puudutavatest ettevõtte sammudest.
  • Hetkel kuum
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
USA aktsiad alustasid uut nädalat rekordite lähedal
Kõik kolm peamist USA aktsiaindeksit – Nasdaqi liitindeks, Dow Jonesi tööstuskeskmine indeks ja S&P 500 indeks – sulgus esmaspäeval rekordkõrgete tasemete läheduses.
Kõik kolm peamist USA aktsiaindeksit – Nasdaqi liitindeks, Dow Jonesi tööstuskeskmine indeks ja S&P 500 indeks – sulgus esmaspäeval rekordkõrgete tasemete läheduses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kaheksa aastat ühe kliendi jahil: kes tagaajamisest väsib, tuleb asendada
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finantsjuhid julgustavad karjääri pöörama: tehke midagi, et teist jääks jälg maha
Tehke midagi, et teist jääks maha mingi jälg, julgustas investeeringuid vahendava ettevõtte Brave Capitali finantsjuht Veiko Pedosk karjääripöördeid ette võtma.
Tehke midagi, et teist jääks maha mingi jälg, julgustas investeeringuid vahendava ettevõtte Brave Capitali finantsjuht Veiko Pedosk karjääripöördeid ette võtma.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.