Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Allakukkunud kopter oli kuu aja eest läbinud põhjaliku tehnilise kontrolli

    Jorma Kalhola, kes vastutab Copterline?i hoolduskeskuses toimuva eest, ütles, et igal öösel vaadatakse kopter põhjalikult üle ning ka enne iga lendu kontrollib piloot kopteri korrasolekut. ?Sellise kontrolli juures ei saa ka väiksemad vead märkamatuks jääda ning kui peaks mingeid vigu esinema, siis saadetakse kohe liinile teine kopter,? lausus ta. ?Loomulikult on viie aasta jooksul, mil oleme Sikorsky S 76 C+ helikoptereid kasutanud, neil esinenud väiksemaid vigu, kuid need on alati kiiresti parandatud ja midagi tõsisemat pole ette tulnud.?
    Kalhola sõnul tehakse peale igapäevase kontrolli ka põhjalikumaid kontrolle küllaltki sageli. ?Tehniline personal on meil väga asjatundlik ning kõik protseduurid on kooskõlas tehnilise inspektsiooni nõuetega,? ütles ta.
    Kalhola ei soovinud spekuleerida võimalike õnnetuse põhjustega enne, kui kopteri vrakk on pinnale tõstetud ning on võimalik selle musta kasti salvestatud informatsiooni analüüsida.
    Küll aga avaldas Kalhola arvamust, et kopterit mõnda aega vee pinnal hoidma pidanud õhkpontoonid ei toiminud seetõttu, et kopter kukkus alla väga kiiresti. ?Pontoonide avamiseks on vaja aega ja seda saab teha ainult siis, kui maandumine on kontrollitud. Kui kopter on tavalennu kõrgusel ja lendab normaalse kiirusega, siis ei jää selleks aega,? rääkis ta.
    Ka Copterline?i kommuni­kat­sioonikonsultant Arto Ten­hunen ei osanud midagi välja tuua õnnetuse võimalike põhjustena. ?Pole mingit aimu, mis võis õnnetuse põhjustada. Kopteril on kõike topelt ? kaks mootorit, kaks kütusesüsteemi ? ja kui kumbki ei tööta, siis saab kopter ikkagi ohutult maanduda. Polnud ka hädakutsungit. Pontoonid ei töötanud. Meeskond oli väga hästi treenitud, kapten oli teiste pilootide koolitaja ja teinud 20 aastat päästeoperatsioone väga halbades ilmastikutingimustes,? rääkis Tenhunen.
    Lendude jätkamist kohe õnnetuse järgsel päeval põhjendas Tenhunen sellega, et kopteritega on tehniliselt kõik korras ning antud situatsioonis kontrollitakse lennumasinaid erilise hoolega. Ta peab kopteriga lendamist endiselt üheks turvalisemaks reisimise viisiks.
    Copterline?i omanik Kari Ljungberg ei osanud hetkel veel öelda, mida traagiline õnnetus firmale laiemas plaanis tähendada võiks, sest esmatähtis on praegu juhtunuga inimlikul tasandil toime tulla ning pakkuda tuge firma töötajatele.
    Ka kindlustusega seotud küsimustega Arto Tenhuneni sõnul veel ei tegeleta, sest hetkel on olulisem pakkuda inimestele lihtsalt tuge ja lasta neil rahulikult leinata.
    ?Raha pole hetkel kellegi jaoks oluline küsimus,? ütles ta.
  • Hetkel kuum
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
USA aktsiad alustasid uut nädalat rekordite lähedal
Kõik kolm peamist USA aktsiaindeksit – Nasdaqi liitindeks, Dow Jonesi tööstuskeskmine indeks ja S&P 500 indeks – sulgus esmaspäeval rekordkõrgete tasemete läheduses.
Kõik kolm peamist USA aktsiaindeksit – Nasdaqi liitindeks, Dow Jonesi tööstuskeskmine indeks ja S&P 500 indeks – sulgus esmaspäeval rekordkõrgete tasemete läheduses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kaheksa aastat ühe kliendi jahil: kes tagaajamisest väsib, tuleb asendada
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finantsjuhid julgustavad karjääri pöörama: tehke midagi, et teist jääks jälg maha
Tehke midagi, et teist jääks maha mingi jälg, julgustas investeeringuid vahendava ettevõtte Brave Capitali finantsjuht Veiko Pedosk karjääripöördeid ette võtma.
Tehke midagi, et teist jääks maha mingi jälg, julgustas investeeringuid vahendava ettevõtte Brave Capitali finantsjuht Veiko Pedosk karjääripöördeid ette võtma.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.