Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lühinumber aitab firmal end reklaamida
?Kui on raadio- või telereklaam, siis on lühinumbril mõtet, muidu väga pole,? ütles ettevõtte Odav Aken juhataja Janno Kuusemets. Odav Aken kasutab lühinumbrit klienditeeninduse telefonina, millelt saab küsida infot tootevaliku ja hindade kohta. Sellele helistamine on paketipõhise minutihinnaga.
Lisaks tavahinnaga lühinumbrile pakuvad nii Elion, Tele2 kui ka Elisa võimalust valida eritariifne või tasuta kõneteenusnumber. Eritariifse numbri puhul lubavad kõik firmad lühinumbrit soovival ettevõttel määrata kõne maksumus või minutihind. Tasuta lühinumbri puhul tuleb teenust pakkuval ettevõttel endal vastuvõetava kõne hind tasuda.
Paketipõhise tariifiga lühinumbreid kasutavad peamiselt ettevõtete klienditeenindused. Kuusemets leidis, et tavahinnast kõrgemat teenustasu ei saagi klienditeeninduse telefonil küsida.
Eranditult kõige kallima minutihinnaga on raadiojaamade lühinumbrid, mida saab kasutada erakuulutuste edastamiseks. Nendele helistades tuleb arvestada, et kõneminut võib maksta ka üle saja krooni.
Raadiojaamade Sky Plus, Sky Radio, Russkoje Radio ja Raadio 3 reklaamimüügiga tegeleva Sky Media haldusjuhi Andres Kõutsi sõnul on minutihind nii kõrge eelkõige seetõttu, et ei hakataks erakuulutuste eetrisse andmise võimalust kuritarvitama.
?Muidu hakkavad erateated eetrit reostama. Kui minut maksab sada krooni, siis hakatakse mõtlema, kas panna kuulutus või mitte,? ütles ta.
Minutihinda liialt kõrgeks Kõuts ei pea, sest nad on katsetanud ka umbes 60kroonise minutihinnaga teenuse pakkumist ning praegu, kui kuulutusteliinile helistamine maksab üle saja krooni minutis, on kõnesid ikka sama palju, kui oli madalama hinnaga.
Teise suurema rühma moodustavad suhtlus- ja meelelahutusliinid, millele helistamine maksab suuremal osal juhtudest veidi alla kahekümne krooni minutis.
Tavatariifist veidi kõrgema hinnaga on ka mõned nõuandetelefonid ning piletite broneerimiseks mõeldud lühinumbrid, samuti kuulutustelehtede erakuulutuste vastuvõtmise telefonid.
Omaette rühma moodustavad ka infotelefonid, mille minutihind on suuremal osal juhtudest veidi üle või alla kümne krooni. Erandina on selles reas firma Infosõber lühinumber, millele helistamine on tavakõne hinnaga. Ettevõtte juhatuse liikme Remi Tamme sõnul on seesugune hind valitud klientide võitmiseks.
?Helistajatele ei maksa info küsimine midagi. See, mille pealt me teenime, on reklaami müük,? ütles Tamm.
Väikefirmale tähendab lühinumbri kasutusele võtmine üsna arvestatavat väljaminekut, sest teenusenumbri avamise eelduseks on sideameti sellekohane luba ning selle eest tasutud riigilõiv, mis kolmekohalise numbri puhul on üle 280 000 krooni ja neljakohalise numbri puhul ligikaudu 30 000 krooni.
Sellele lisandub veel paari-kolmesaja krooni suurune kuutasu ning eritariifiga numbrite puhul liigub osa tulust ka sidefirma taskusse.