Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Milliseid logistikakulude muutusi ennustate 2006. aastaks?

    Kindlalt küll ei tea, aga usun, et tuleval aastal jääb logistikateenuste hinna tõus 10% kanti. Täpsem informatsioon selle kohta meil puudub, kuid usun, et kõikide teenuste ja kaupade hinnad tõusevad. Arvan, et selle põhjustajaks on psühholoogiline tegur, mis seotud eurode kasutuselevõtuga.
    Selge, et transport läheb järgmisel aastal kallimaks. Eelkõige on see seotud kütusehindadega. Teiseks on see seotud tööjõupuudusega transpordiettevõtetes. Et hoida olemasolevat personali, tõstetakse töötajate palka, mis omakorda mõjub teenuse hinnale. Kasutame maismaatransporti, põhiliselt Saksast ja Poolast Eestisse. Võrreldest eelmist ja praegust aastat, oli sel aastal hinnatõus 10% kandis. Järgmiseks aastaks võibki ennustada tõusu 10?20% piires. Kindlasti on selle hinnatõusu piirajaks väga tugev konkurents transpordiettevõtete vahel Eestis, mis ei lase hinnal hüppeliselt tõusta.
    Kasutame veoteenust koos peale- ja mahalaadimisteenusega ning majade monteerimisel ka tõstemehhanismide renti. 2006. aasta veoteenuste real tuleb arvestada kulude kasvuga kuni 15%, kuid selle teenuse puhul ületab pakkumine nõudluse. Keerulisem on olukord aga rasketehnika rendihindade tõustes. Sellel aastal oli hinnatõus isegi 30% ja seda seepärast, et selle teenuse puhul ületab nõudlus pakkumise.
    Isiklikult olen arvamusel, et hinnatõus võib tulla ka tööjõukulude kasvu tõttu, kuna autojuhid Jüri ja Jaan tahavad samuti paremat palka saada ja elada Indreku moodi linnamehe elu. Muidu lihtsalt lahkuvad Helsingisse bussijuhiks...
    Kindlasti oleme arvestanud hinnatõusuga. Luanvi brändi tooteid toome Hispaaniast autotranspordiga ja Exel tuleb laevaga Soomest, mõlemal liinil on tõus kindel. Järgmise aasta algusest hakatakse hinda arvutama kütuse koefitsiendi pealt, mis vaadatakse iga kuu täpselt üle. Sellest süsteemist teavitati meid juba eelneval kuul ette ning seetõttu oleme ka aegsasti informeeritud. Hinnatõusu üheks peamiseks põhjuseks on loomulikult kütuse kallinemine, teisalt järjepidev majanduskasv ning teenuste hinna tõus.
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Vandeadvokaat ühistranspordist: alarahastuse vältimine on riigi vastutus
Olukord ühistranspordi korralduses – osaliselt nii-öelda tasuta transpordis – on vilets juba aastaid, kuid kallinenud kütuse tõttu kasvas see kriisiks. Hiljuti rahuldas riigikohus kolm ettevõtjate kaebust, kuid alarahastatud teenindajate seis üha halveneb, kirjutab vedajaid kohtus esindanud vandeadvokaat Jaana Nõgisto.
Olukord ühistranspordi korralduses – osaliselt nii-öelda tasuta transpordis – on vilets juba aastaid, kuid kallinenud kütuse tõttu kasvas see kriisiks. Hiljuti rahuldas riigikohus kolm ettevõtjate kaebust, kuid alarahastatud teenindajate seis üha halveneb, kirjutab vedajaid kohtus esindanud vandeadvokaat Jaana Nõgisto.
Miljonikäibega Enefit Green ajas Tallinna börsi hoogsalt tõusma
5,8 protsendine miljoni euro piiri ületanud ralli Enefit Greeni aktsias tõstis Nasdaq Tallinna täna 2,3% kõrgemale.
5,8 protsendine miljoni euro piiri ületanud ralli Enefit Greeni aktsias tõstis Nasdaq Tallinna täna 2,3% kõrgemale.
Reaalajas börsiinfo
Konkurentsiameti uus juht: kinomonopol? Jah, see paistab JOKK
Sel nädalal konkurentsiameti peadirektorina alustanud Evelin Pärn-Lee kommenteeris Äripäeva raadio hommikuprogrammis avalikkuse tähelepanu all olnud juhtumeid, nagu kütusekartell ja kinomonopoli teke.
Sel nädalal konkurentsiameti peadirektorina alustanud Evelin Pärn-Lee kommenteeris Äripäeva raadio hommikuprogrammis avalikkuse tähelepanu all olnud juhtumeid, nagu kütusekartell ja kinomonopoli teke.
Erametsakeskus: paberi- ja küttepuidu hinnad on uskumatult kõrged
Ebanormaalselt kõrged okaspuupalkide hinnad saavutasid oma tipu aprillis, püsisid mais ja hakkasid juunis langema. Ülejäänud sortimentide hinnad on aga jätkanud küllalt kiiret kasvamist.
Ebanormaalselt kõrged okaspuupalkide hinnad saavutasid oma tipu aprillis, püsisid mais ja hakkasid juunis langema. Ülejäänud sortimentide hinnad on aga jätkanud küllalt kiiret kasvamist.
Läti saab Rail Balticule sõjalise liikuvuse raha
Läti Rail Balticu projekt on seotud sõjalise liikuvuse rahastamisega veidi vähem kui 5 miljoni euro ulatuses, selgus riigi transpordiministeeriumi esmaspäeval allkirjastatud lepingust Euroopa Kliima-, Infrastruktuuri- ja Keskkonnainspektsiooniga (CINEA).
Läti Rail Balticu projekt on seotud sõjalise liikuvuse rahastamisega veidi vähem kui 5 miljoni euro ulatuses, selgus riigi transpordiministeeriumi esmaspäeval allkirjastatud lepingust Euroopa Kliima-, Infrastruktuuri- ja Keskkonnainspektsiooniga (CINEA).

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.