• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 20.12.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallink tellib veel ühe Galaxyga sarnase laeva

Laupäeval sõlmis laevafirma Soome laevatehase Aker Finnyardsiga laevaehituslepingu, mille kohaselt valmib Galaxy sõsarlaev 2008. aasta suveks.
Tellitud kruiisilaev on oma omadustelt sarnane 2006. aasta kevadel valmiva Galaxy näitajatega, kuid samas on uus laev oma 24,5 sõlmega kiirem kui Galaxy, mille kiirus on 22 sõlme.
Laeva hind on ligi 165 miljonit eurot, millest 20 protsenti tasutakse laevatehasele laeva ehituse jooksul ning 80 protsenti laeva üleandmisel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sarnaselt seniste Tallinki tellitud laevadega on uue laeva ehitusajal tasutavad maksed kavas finantseerida omavahenditest ning enamusosa, mis tuleb tasuda laeva valmimisel, on kavas finantseerida pikaajalise laenuga.
Uus laev on oma omadustelt ja kiiruselt sobiv opereerimiseks kõikidel Läänemere põhjaosa liinidel (sh Helsingi?Stockholm, Riia?Stockholm, Tallinn?Stockholm, Helsingi?Tallinn?Peterburi, Tallinn?Helsingi).
Arvestades võimalikke turu arenguid järgneva 2,5 aasta jooksul, mil laev valmib, ei soovi AS Tallink Grupp praegu täpsemalt kinnitada, millisel liinil hakkab uus laev sõitma.
Võimalikud on mitmed stsenaariumid nii tänaste kui ka võimalike tulevaste liinide osas, muu hulgas ka mõne praeguse laeva asendamine uuega ja sellest tulenevalt ülejäänud laevastiku ümberjaotamine liinide vahel.
Tallink usub, et tellitud uue kruiisilaevaga suudetakse laiendada klientidele pakutavate toodete valikut ja parandada kvaliteeti ning veelgi tugevdada Tallinki konkurentsivõimet Läänemere põhjaosas.
Reedel jõudis Tallinki juhtkond põhimõttelisele kokkuleppele Riia sadamaga tingimuste osas seoses Tallinki opereerimisega Riia?Stockholmi liinil. Lõpliku kokkuleppe vormistamise korral käivitab Tallink nimetatud laevaliini 2006. aasta kevadel.
SEB Unibank kirjutas eile oma iga-nädalases Balti turgude ülevaates, et Tallinki aktsia langustrend jätkub ka sel nädalal.
?Investorid, kes lootsid Tallinki emissiooniga raha tasku pista, said seda teha ainult esimese 5 kauplemistunni jooksul,? kirjutas Unibanka analüütik Dainis Sturmanis ülevaates.
?Arvestades pidurdamatut langustrendi ning suurt pakkumist, jätkub hinnalangus tõenäoliselt ka sel nädalal.?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele