• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 02.02.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Air Livonia lõpetab regulaarlennud Ruhnu ja Kihnu liinil

Air Livonia tegevjuhi Ants Aringo sõnul ei lõpeta nad küll ettevõtte tegevust, kuid orienteeruvad ümber. "Üks pikk etapp on läbi," lausus Aringo. Tema sõnul ei tasu liini opereerimine ennast pikemas perspektiivis ära, sest lennuväljad on kehvas seisukorras ja seal on 12 aasta jooksul muutunud väga vähe.
Ruhnule ja Kihnule saab lennata vaid AN-28, mille kasutamine on muutunud Euroopa Liidus liiga kulukaks. "Kasvanud on nõuded, kuid tingimused pole paranenud," lisas Aringo.
Edasistest plaanidest ei tahtnud Aringo veel rääkida. "Jätkamiseks on päris palju võimalusi ja ettepanekuid," märkis ta vaid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Saare maavalitsuse õigustalituse juhataja Jaan Leivategija hinnangul sattus väikefirma majandusraskustesse. "Ilmselt käis kahe liini pidamine neile üle jõu," lisas ta.
Ka Aringo sõnul oli neil eelmine aasta eelmistest kehvem, sest kütuse-, hoolduse- ja remondikulud kasvasid. "Ainult Kihnu ja Ruhnuga ära majandada on väga raske," ütles ta.
Leivategija sõnul kuulutatakse Ruhnu liini riigihange välja lähipäevil. Ta ei osanud öelda, kes võiks lennuliini üle võtta, kuid lisas, et mõned firmad on huvi tundnud.
Airesti juhatuse esimehe Aleko Peipsi sõnul on vähestel peale Air Livonia võimekus korraldada lende saartele. "Enimexil oli ka, aga tema on oma lennukid vastu maad sõitnud," lisas Peipsi. Airest ei plaani hankel osaleda.
Saaremaale ja Hiiumaale regulaarlende korraldav AVIES ei ole hankel osalemises kindel. "Me ei ole seda arutanud," ütles AVIESe tegevjuht Vladimir Pisarkov.
Aringo arvates ei ole Eestis ettevõtetest puudus, kui on tagatud ohutus ja atraktiivsus. "Nendesse tingimustesse sinna ei tulda," lisas Aringo. Lisaks tuleb tema sõnul selgesti välja öelda, kas saartele lennuliin jääb või alles ei jää.
Air Livonia lõpetab otselennud Ruhnu ja Kihnu 30. aprillil. Aringo ei näe selles suurt probleemi, sest suvel toimuvad nagunii lennud harvem.
AS Air Livonia alustas tegevust 1994. aastal Baltic Aeroservice'i nime all. Lennukid renditi Estonian Airilt ja 1995. aastal toimus esimene regulaarlend Kihnu saarele. Eelmise sajandi lõpus ostis Air Livonia kaks oma lennukit AN-28.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele