Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Enne jääradadele minekut tuleks vaikses kohas harjutada

    Jääteedel valitsevad ranged reeglid - kiirusepiirang, ei lubata kinni panna turvavöösid ja uksed peavad olema mitte päris kinni, vaid esimeses lukustamise astmes ehk tuulelukus - on kõik selleks, et kui jää hakkab murduma, siis saaks inimene ruttu autost välja. Eedo Raide sellist käitumist aga jäärajal sõites ei soovita. Et sõidetakse suurtel kiirustel ning auto võib libiseda külgepidi valli ja ka külili minna, siis võiks vähemalt uks kinni olla ja turvavöö peal. Silmas peaks pidama sedagi, et rajalt maha sõites tuleb kindlasti juba pikalt ette suunda näidata.
    Kuna jäärajad on üsna populaarsed ja sõitmine neil Raide sõnul üsna metsik, siis peaks silmad vägagi lahti hoidma. Säilitama peab ka korralikku pikivahet, et kui keegi peaks ees pirueti tegema, järeltulija talle tahtmatult selga ei sõidaks.
    Raide arvates on jääradadel käimine igati tervitatav nähtus, sest seal saab lihvida oma talvel sõitmise oskusi. Eriti soovitab ta seda neile, kes end talviti rooli taga eriti kindlalt ei tunne: "Leidma peaks vaikse platsi, kus teha erinevaid harjutusi, et saada talvistes oludes juurde sõidukindlust." Tegema peaks seda autoga, millega igapäevaselt liigeldakse, et tunda oma sõiduki ja selle rehvide piire. Karta pole ju midagi, sest kui ei taheta minna suurema liiklusega kiiretele radadele, on alati võimalik leida rahulik nurgake, kus omaette harjutada.
    Ka neile, kes sel talvel veel jääle pole saanud, kuid muidu ikka sõitjad on, soovitab Raide teha kõrvalises kohas mõned kiirendused, pidurdused ja ka kiirem kurvisõit, mis annaks aimu auto võimetest enne seda, kui minnakse suure liiklusega teedele. Ka rada tuleks alguses rahulikult sõita, et saada aimu auto võimetest, ja mõnes laiemas kurvis, kus libisemisruumi palju, proovida kiiremat sõitu. Harjutused, mida üksi peaks tegema võiks esiteks olla näiteks kiirendamine libeda peal. Varem või hiljem saadakse niikuinii aru, et gaasipedaal põhjas kohalt võtmine ei ole libedal sugugi mitte kiireim variant, vaid paremat jalga mõõdukalt liigutades saab seda hoopis kiiremini teha. Teine oluline harjutus on pidurdamine. Raide nimetab, et hoog, millelt piduripedaali tallama hakata, võiks olla umbes 50-70 km/h.
    Harjutus on vajalik selleks, et teada saada, kui pikk on konkreetse auto pidurdusmaa. Samuti võiks harjutada kurvisõitu.
    Proovima peaks sedagi, millal muutub auto üle- ja alajuhitavaks ja kui auto libisemisse läheb, milliste sõiduvõtetega teda tagasi sirgeks saab. Samuti võiks proovida sõita slaalomit, kus lastakse autot rooli ja gaasi abil ühele ja teisele poole "tantsida". "See on väga hea harjutus - hoida külglibisemist, ja mitte lasta autot piruetti tegema," kiidab Raide. Kogenud rallisõitja sõnul peaks neid harjutusi kindlasti tegema, sest ka hiljem, kui rajale minnakse, saadakse seal sõitmisest suurem lõbu, kui osatakse oma autoga libedal ringi käia.
  • Hetkel kuum
Lobitöö: pistke ilusad naised ja tüsenevad mehed põlema
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Sandra Särav sobib ideaalselt tuleriidal põletamiseks: noor, ilus, tark, võimekas ja entusiastlik – täiuslik libahunt, kirjutab suhtekorraldusfirma Powerhouse konsultant Andres Reimer.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Sandra Särav sobib ideaalselt tuleriidal põletamiseks: noor, ilus, tark, võimekas ja entusiastlik – täiuslik libahunt, kirjutab suhtekorraldusfirma Powerhouse konsultant Andres Reimer.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa tipp-poliitikute plaan teeb Eesti töösturitele karuteene
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Eesti 200 oli järjekindlalt Boltile kahjumliku direktiivi vastu
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.