• OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,2
  • OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,2
  • 28.02.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaapan otsib ökonoomset autot

Ökonoomsuse otsingul nii uue auto hinnas kui bensiiniliitri kasutamisel on Jaapanis populaarseks muutunud Kei väikeautod. Kei mootori võimsus jääb alla 1000 m3 ja nii kindlustus kui ka tehniline hooldus on soodsama hinnaga. Kei väikeautode müük suurenes 2005. aastal 1,7% võrreldes eelneva aastaga, samas kui tavaliste uute sõiduautode müük vähenes 0,9%. Odavas hinnaklassis Kei autod moodustasid kõigist 2005. aastal registreeritud uutest autodest 33%.
Autofirmade suur kolmik Toyota, Honda ja Nissan tahavad 2006. aastal suurendada kasumit kodumaal, pöörates rõhku kallima hinnaklassi autodele ja suurendades hübriidtehnoloogiaga autode valikut. Esimesena tõi hübriidtehnoloogia 1997. aastal uue Priusega turule Toyota, praeguseks on Toyota müünud üle 500 000 hübriidauto, nendest ligi pool Jaapanis.
Hübriidtehnoloogiaga pakub Toyota praegu kuut automarki ja Honda kahte, Suzuki aga Kei väikeautot. Hübriidauto puhul kasutatakse kahte energiaallikat, millest üks on endiselt kas bensiin, diisel või etanool. Jaapan on maavarade poolest vaene ja impordib enamuse naftast. Piisavalt on siin aga päikest ja tuult, mida saab muuta elektrienergiaks. Enne hübriidtehnoloogiaga turule tulekut töötasid suured autofirmad ka ainult elektrienergial töötava auto kallal, kuid otsustasid, et too pole masstootmiseks sobilik. Siiski on Keio ülikool töötanud välja elektriauto Eliica, mille peaminister Koizumi nimetas proovisõitu tehes energiarevolutsiooniks.
Eliica töötab liitiumioonpatareidel, sõidab ühe laadimisega 300 km ja saavutab maksimumkiiruseks 370 km/h. Liitiumioonpatareid on tänu mobiiltelefonide arengule muutunud väiksemaks ja töökindlamaks ning elektriautode masstootmisega muutuks ka nende hind soodsamaks.
Koizumi sõnul peab valitsus hakkama tegema ettevalmistusi elektriautode tootmise ja kasutamise toetamiseks. Kui praegu saab 100 jeeniga osta ühe liitri bensiini, siis Eliica võimaldab 100 jeeni eest ostetud elektriga sõita 100 km.
Autor: Janika Bachmann

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.10.24, 14:49
Sustinere: toote mõju tuleb jälgida kogu väärtusahelas
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele