• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 02.03.06, 08:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Virumaa Teataja: Ülipikad autorongid katsetasid Eesti teeolusid

Nädala alguses tehti maanteeameti loal esimese kuni 25,25 meetri pikkuse autorongi proovisõit marsruudil Narva-Sillamäe-Tapa.
Proovisõit sai teoks vaatamata Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) poolt majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaarele saadetud kirjale, milles olid välja toodud ülipikkade autorongide kasutuselevõtuga kaasnevad probleemid, kirjutab Virumaa Teataja.
Eksperimendi eesmärk oli kontrollida üle 150 kuupmeetri mahutavusega veokite manööverdusvõimet ja sobivust Eesti teeoludele. Autorongi proovisõit on Eesti logistikaühingu juhatuse liikme Illimar Pauli sõnul õnnestunud.
“See tõestas, et suuremahulised autorongid on transiitkaupade veol võimelised Eesti teedel ja tänavatel manööverdama võrdselt tavaliste raskeveokitega,” ütles ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seda seisukohta ei jaga ERAA. “Ettepaneku realiseerimine ohustab liikluse turvalisust ja sujuvust Eesti teedel. Ülipikkade autorongidega ei ole võimalik teha pöördeid ja möödasõitu kahjustamata teerajatisi ja ohustamata teisi liiklejaid,” seisab majandus- ja kommunikatsiooniministrile saadetud kirjas.
Ministeeriumi teede ja raudtee osakonna peaspetsialisti Tiit Aderi sõnul pole nendel täpset ülevaadet teede sobivusest. “Teede infrastruktuur on tõesti projekteeritud 18,75 meetri pikkustele autorongidele ning me püüame praegu selgitada, kas suuremad autorongid mahuvad tehniliselt meie teedele või mitte,” ütles ta.
Eesti logistikaühingu juhatuse liikme Illimar Pauli ütlusi mööda kaasneb pikkade autorongide kasutuselevõtuga uute töökohtade loomine. “Soomes on täpselt samasuguse transiidivoo teenindamiseks loodud tuhandeid töökohti,” toob ta oma seisukoha põhjendamiseks Soome näite.
Autorongiks nimetatakse autost ning ühest või enamast haagisest koostatud sõidukite kombinatsiooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele