• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 18.10.06, 19:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Paldiski Põhjasadam liitus Transsiberi transpordikoridoriga

Paldiski Põhjasadam võeti Transsiberi Rahvusvahelise Koordinatsiooninõukogu (Coordinating Council of Transsiberian Transportation - CCTT) 15. aastakonverentsil CCTT liikmeks.
CCTT eesmärgiks on parimate võimaluste loomine kaubavoogude liikumiseks Euroopast Kaug-Itta ja tagasi. Samuti majandussuhete arendamine Kagu- ja Kesk-Aasia, Kaug- Ida, SRÜ riikide ja Euroopa vahel. Tänase päeva seisuga kuulub ühendusse 135 liiget 24 riigist.
CCTT uue liikmena on Paldiski Põhjasadam koostöös Gävle Konteinerterminaliga alustamas uut projekti konteinerite edasi-tagasi veoks Rootsist Hiinasse. Laevadega Paldiski Põhjasadamasse saabuvad konteinerid toimetab raudteed mööda Venemaale firma Spacecom, sealt edasi Hiinasse TransKonteiner Transsiberi raudteemagistraali kaudu. Katsevedudega on plaanis alustada oktoobris-novembris ning juba käesoleval aastal jõuda regulaarse graafikuni 1 rong nädalas mõlemal suunal. Alates järgmisest aastast on planeeritud tõsta kaubavoogude mahtu 3 rongini nädalas.
Paldiski Sadamate AS juhatuse esimehe Robert Antropovi sõnul on CCTT liikmeks astumise näol tegemist tähtsa sammuga Paldiski Põhjasadama arengus. Euroopa ja Aasia riikide vahelise kaubavahetuse järjepidev kasv on transpordiga tegelevatele ettevõtetele oluline nišš, kuhu oma tegevus suunata. Paldiski Põhjasadamat läbima hakkav konteinerkaupade transpordikoridor on esimene omataoline Eestis. Kaubamahtude kasv transiidi vahendamisel läbi Eesti sõltub ennekõike meie sadamate ja teiste transpordi alal tegutsevate ettevõtete soovist teha koostööd ning riigi poolsest majanduspoliitikast, kuid Eesti asukoht Lääne-Euroopa ja Venemaa vahel on tegevuseks soodne.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Paldiski Põhjasadam on kiirelt arenev erasadam, mille arendamisesse kaasaegseks kaubasadamaks on omanik Tintrade Grupp investeerinud ligi miljard krooni. Laiaulatusliku arendusprojekti esimene etapp on lõppjärgus ning selle tulemusel on Paldiski Põhjasadam võimeline käitlema kuni 4 miljonit tonni kaupa aastas. Peamised käideldavate kaupade liigid on üld- ja segakaubad, sõidukid ning konteinerid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele