Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Oma turu kaitsmist alusta nimest ja kaubamärgist
Ettevõtte näoks tema klientide, töötajate ja partnerite silmis on lisaks esindajatele nimi ja kaubamärk.
Kuna kaubamärgi registreerimine ei ole kohustuslik, vaid on õigus, unustatakse see sageli turunduses tagaplaanile. Pahatihti selgub kaubamärgi tegelik väärtus alles siis, kui tegevusse sekkub olukorda ära kasutav konkurent.
Kui teie kaubamärk on registreerimata või te pole esitanud registreerimistaotlust, võivad teised isikud sama kaubamärki oma huvides vabalt kasutada. See must stsenaarium ei ole enam ammu harv erand. Niipea kui teie toode omab turul teatud tähelepanu ja selle kaubamärk on vabalt kasutatav ega ole registreeritud, leidub varem või hiljem keegi, kes selle enda toote müügis eduks püüab pöörata.
Erandiks saab siin vaid üldtuntuse klausel, kus tõestades, et kaubamärk on valdava elanikkonna hulgas tuntud, laienevad sellele kõik registreeritud kaubamärgi õigused.
Vaadates viimastele kuudele, ei ole tõestust toodud väitele vaja kaugelt otsida. Alles nädalapäevad tagasi sai teatavaks, et Eesti suuruselt kolmas apteegikett muudab pärast aastaid oma nime all tegutsemist kaubamärki ja mitte niisama.
Põhjuseks oli konkurendi poolt paar päeva temast varem sisseantud kaubamärgi registreerimistaotlus. Apteegikett kulutab uue nime tutvustamisele nüüd sadu tuhandeid (ÄP, 14.11).
Kulutus nii selle kui ka paljude teiste kaasuste puhul oleks jäänud olemata, kui ettevõtet turundama hakates oleks mõeldud muu olulise kõrval ka oma turu kaitsmisele kaubamärgi registreerimise abil.
Ainult sel juhul saab olla kindel, et iga järgmine turunduseks kulutatud kroon läheb kindlalt ainult teile kuuluva kaubamärgi väärtuse kasvatamisele.
Autor: Aive Levandi