• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 829,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 829,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • 05.12.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Oma turu kaitsmist alusta nimest ja kaubamärgist

Ettevõtte näoks tema klientide, töötajate ja partnerite silmis on lisaks esindajatele nimi ja kaubamärk.
Kuna kaubamärgi registreerimine ei ole kohustuslik, vaid on õigus, unustatakse see sageli turunduses tagaplaanile. Pahatihti selgub kaubamärgi tegelik väärtus alles siis, kui tegevusse sekkub olukorda ära kasutav konkurent.
Kui teie kaubamärk on registreerimata või te pole esitanud registreerimistaotlust, võivad teised isikud sama kaubamärki oma huvides vabalt kasutada. See must stsenaarium ei ole enam ammu harv erand. Niipea kui teie toode omab turul teatud tähelepanu ja selle kaubamärk on vabalt kasutatav ega ole registreeritud, leidub varem või hiljem keegi, kes selle enda toote müügis eduks püüab pöörata.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Erandiks saab siin vaid üldtuntuse klausel, kus tõestades, et kaubamärk on valdava elanikkonna hulgas tuntud, laienevad sellele kõik registreeritud kaubamärgi õigused.
Vaadates viimastele kuudele, ei ole tõestust toodud väitele vaja kaugelt otsida. Alles nädalapäevad tagasi sai teatavaks, et Eesti suuruselt kolmas apteegikett muudab pärast aastaid oma nime all tegutsemist kaubamärki ja mitte niisama.
Põhjuseks oli konkurendi poolt paar päeva temast varem sisseantud kaubamärgi registreerimistaotlus. Apteegikett kulutab uue nime tutvustamisele nüüd sadu tuhandeid (ÄP, 14.11).
Kulutus nii selle kui ka paljude teiste kaasuste puhul oleks jäänud olemata, kui ettevõtet turundama hakates oleks mõeldud muu olulise kõrval ka oma turu kaitsmisele kaubamärgi registreerimise abil.
Ainult sel juhul saab olla kindel, et iga järgmine turunduseks kulutatud kroon läheb kindlalt ainult teile kuuluva kaubamärgi väärtuse kasvatamisele.
Autor: Aive Levandi

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele