• OMX Baltic−0,19%308,06
  • OMX Riga0,56%875,47
  • OMX Tallinn−0,14%2 046,56
  • OMX Vilnius0,25%1 211,18
  • S&P 500−0,04%5 842,01
  • DOW 300,00%41 859,09
  • Nasdaq 0,28%18 925,73
  • FTSE 100−0,54%8 739,26
  • Nikkei 2250,46%37 154,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,19
  • OMX Baltic−0,19%308,06
  • OMX Riga0,56%875,47
  • OMX Tallinn−0,14%2 046,56
  • OMX Vilnius0,25%1 211,18
  • S&P 500−0,04%5 842,01
  • DOW 300,00%41 859,09
  • Nasdaq 0,28%18 925,73
  • FTSE 100−0,54%8 739,26
  • Nikkei 2250,46%37 154,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,19
  • 15.01.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus ja rahvusvaheline idee teenib toetuse

Tiheda konkurentsiga Euroopa Liidu 7. raamprogrammist tasub taotleda raha eelkõige uuenduslike projektide puhul, mis on olulised Euroopa mastaabis.
Eesti taotlejate edukusmäär oli 6. raamprogrammis keskmiselt 20 protsenti. Madal edukuse protsent viitab eeskätt tugevale konkurentsile ning konkureerida tuleb omas valdkonnas Euroopa parimatega. Samaaegselt avab 7. raamprogramm võimaluse töötada koos Euroopa parimatega, kuna tegevuste rahvusvaheline mõõde on raamprogrammi absoluutne nõue.
Miks siis otsida finantsilist tuge olukorras, kus selle saamise tõenäosus on võrdlemisi väike ning kaasneva töö maht vastupidiselt vägagi suur? Seda tasub teha, kuna osalemine raamprogrammis annab teile võimaluse kaasata oma idee realiseerimiseks puuduolevat kompetentsi välispartnerite näol, maandades seeläbi arendusega seonduvaid riske ning avardades tegevuste ulatust.
Koostöö arendatava toote potentsiaalsete lõpptarbijatega loob võimaluse arendustöö suunamiseks turuosaliste pideva tagasiside kaudu. Raamprogrammi kontekstis on väärtustatud selline teadustegevus, millest kasvab välja turulähedane toode või unikaalne teadmine, mida oma konkurentsieeliste tugevdamiseks kasutada saab. Rahvusvaheliste partnerite olemasolu loob paremad võimalused toote rahvusvaheliseks turustamiseks ning selles osas võib vaadelda projekti konsortsiumi ka kui müügikanalit.
Autor: Silver Toomla

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele